وزن میلگرد بافق؛ علامت اختصاری و مشخصات مهم

همه‌چیز در مورد میلگرد بافق
انتشار: 1400/02/26
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
وزن میلگرد بافق؛ علامت اختصاری و مشخصات مهم

 

طرح فولاد بافق، در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شد و در سال 1394 بود که کارخانه میلگرد بافق با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وزن میلگرد بافق نزدیک به مقدار ماکزیمم جدول اشتال است و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می‌شود. اگر خریدار این محصول هستید، بهتر است از مقادیر دقیق وزنی و چندوچون تولید و قیمت میلگرد بافق یزد در بازار اطلاع داشته باشید. امروز به‌عنوان خریدار در بازار آهن و فولاد، به سراغ میلگرد بافق یزد می‌رویم.

 

 

معرفی کارخانه میلگرد بافق

کارخانه میلگرد بافق تنها بخشی از طرح فولاد بافق به شمار می‌رود که از تكنولوژي روز اروپا برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند. به همین دلیل اغلب میلگرد بافق یزد دارای تلورانس ابعادی استاندارد و خواص مكانيكي مناسب است. همچنین این کارخانه شرایطی را فراهم کرده تا شما به‌عنوان مشتری بتوانید ميلگرد با طول دلخواه را سفارش دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارخانه میلگرد بافق، شرایط جغرافیایی این کارخانه و نزدیکی به معدن سنگ‌آهن مرکزی ایران و چغارت است.

 

موقعیت جغرافیایی کارخانه بافق یزد

موقعیت جغرافیایی کارخانه فولاد بافق یزد

 

سیاست کلی فولاد بافق، تکمیل زنجیره تولید فولاد و حضور مؤثر در صنایع بالادستی و پایین‌دستی بوده و به همین دلیل در کنار کارخانه میلگرد اقدام به راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی، کارخانه احیاء مستقیم و کارخانه ذوب و ریخته‌گری نیز نموده است.

 

هزینه حمل و نقل میلگرد بافق یزد

کارخانه میلگرد بافق در مرکز کشور و در مجاورت جاده ترانزیت و شبکه ریلی قرار دارد. به همین دلیل امکان ارسال بار به تمام نقاط کشور فراهم است. به‌خصوص اگر پروژه شما در مرکز کشور باشد، میلگرد بافق یزد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. تحویل به‌روز بار و کامل بودن سبد محصولاتش ازجمله مهم‌ترین مزایای میلگرد بافق یزد محسوب می‌شود.

 

مزایای میلگرد کارخانه بافق

 

میلگرد بافق یزد در چه گرید و سایزی در بازار وجود دارد؟

در حال حاضر میلگرد بافق یزد به‌صورت آجدار و در گرید A3 در سایز 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. مشخصات میلگرد بافق یزد در جدول زیر آورده شده است:

 

مشخصات فیزیکی میلگرد A3

نوع میلگرد

نوع آج

تنش تسلیم (نیوتن بر مترمربع)

تنش کششی (نیوتن بر مترمربع)

ازدیاد طول نسبی

میلگرد A3

جناغی

400

600

16 درصد

جدول 1: مشخصات فیزیکی میلگرد بافق یزد

 

همچنین میلگرد بافق را از فولاد متشکل از کربن، سیلیسیوم، منگنز، فسفر و گوگرد با حداکثر مقادیر به ترتیب 0.39، 0.65، 1.7، 0.05 و 0.05 درصد می‌سازند.

 

خط تولید میلگرد بافق یزد

 

استانداردهای میلگرد بافق یزد کدام‌اند؟

اگر به دنبال استانداردهای میلگرد بافق یزد هستید، باید به شما بگوییم که این محصول مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید شده و تاکنون توانسته علاوه بر اخذ این استاندارد، گواهینامه‌های CE 1922 CPR 0857، ISO9001،‌ ISO14001 و ISO18001 را دریافت کند.

 

استاندارد میلگرد بافق یزد

 

کیفیت میلگرد بافق یزد چگونه ارزیابی می‌شود؟

در کارخانه میلگرد بافق واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت مجهز به دستگاه‌های پیشرفته به‌منظور انجام كليه ارزیابی‌ها و تست‌های تطابق محصول با استانداردهای مربوطه وجود دارد. این کارخانه مجهز به دستگاه تست کشش یونیورسال، سنسور اکستنسومتر کورس کوتاه جهت محاسبه ازدیاد طول با دقت بسیار بالا، دستگاه فشار با ظرفیت 100 تن و دستگاه خم و باز خم با ظرفیت 20 تن با امکان خمش و بازخمش میلگرد است.

 

برای آشنایی با فرمول های محاسبه وزن میلگرد کلیک کیند.

تجهیزات کارخانه میلگرد بافق یزد

 

به دلیل استفاده از شمش مرغوب با درصد عناصر آلياژي بالا ازجمله منگنز در کنار نظارت هرچه بیشتر بر فرآيند تولید، اغلب نتایج آزمایش‌ها نشانگر تولید محصولی باکیفیت و قابل‌رقابت با تولیدکنندگان خارجی است. میلگرد بافق یزد در حال حاضر از باکیفیت‌ترین و استانداردترین محصولات در میان تولیدکنندگان میلگرد در ایران به شمار می‌رود.

 

 

مقایسه وزن میلگرد بافق یزد با جدول اشتال

میلگرد بافق یزد جزو محصولات باکیفیت بازار است که وزن آن نزدیک به حد ماکزیمم جدول اشتال است. در جدول زیر وزن میلگرد بافق یزد با وزن میلگرد اصفهان و مقادیر جدول وزنی اشتال مقایسه شده است:

 

مقایسه وزن میلگرد بافق با میلگرد اصفهان و جدول اشتال برحسب کیلوگرم

ردیف

نام برند

سایز میلگرد

10

12

14

16

18

20

22

25

32

1

جدول اشتال

7.5

10.7

14.6

18.9

24

29.7

35.6

46.2

75.8

2

ذوب‌آهن

7.5

11

15

20

25

30

37

47

75

3

بافق یزد

7.4

10.7

14.5

19

24

29.64

35.8

46.2

75.8

جدول 2: مقایسه وزن میلگرد بافق یزد با ذوب‌آهن و جدول اشتال (شاخه 12 متری)

 

 

 

بسته‌بندی میلگرد بافق یزد چگونه انجام می‌شود؟

میلگرد بافق یزد در بندیل‌هایی 2 تنی بسته‌بندی شده که آن‌ها را در 6 نقطه توسط مفتول فولادی محکم کرده و برای جابجایی آن‌ها از مگنت استفاده می‌کنند. این کار سبب خواهد شد که تنشی در میلگرد ایجاد نشود.

 

بندیل میلگرد بافق یزد

 

قیمت روز میلگرد بافق یزد

با توجه به اینکه قیمت آهن متأثر از فاکتورهای زیادی ازجمله نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و میزان عرضه و تقاضاست، قبل از خرید مقاطع فولادی باید قیمت روز آن‌ها را از منابع معتبر استعلام کنید. قیمت میلگرد برحسب کیلوگرم اعلام می‌شود و امکان خرید آن از طریق سایت‌های فروشگاهی معتبر برای شما فراهم است. به‌نحوی‌که تنها با یک تماس ساده می‌توانید کالای موردنظر خود را سفارش داده و حداکثر تا 5 روز آن را در محل پروژه خود دریافت نمایید.

 

مشاهده قیمت روز میلگرد بافق یزد

 

نکته جالب‌توجه در این حوزه، قیمت میلگرد 14 و 16 بافق یزد است که اغلب با یک بالابود نسبت به دیگر میلگردهای این کارخانه اعلام می‌شود.

در کل می‌توان گفت در حال حاضر میلگرد بافق یزد با توجه به کیفیت خوب، وزن بالا، جوری جنس، تحویل به‌روز، دارا بودن استانداردهای روز و موقعیت جغرافیایی گزینه خوبی برای پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید این محصول را دارید پیگیری قیمت این میلگرد را در چند روز متوالی را فراموش نکنید. به این ترتیب می‌توانید در زمان مناسب خرید خود را انجام دهید. هنگام تحویل بار هم به علامت اختصاری میلگرد بافق یا "BMISCO" حک شده روی این میلگرد دقت داشته باشید؛ زیرا نشان‌دهنده اصالت این محصول است.

انتخاب شما کدام است؟ میلگرد بافق یا ابرکوه!
اگر می خواهید بدانید میلگردهای بافق و ابرکوه چه سایزبندی دارند، کیفیت و وزن آنها چطور است، تحویل آنها چند روزه است و علامت اختصاریشان چیست این ویدئو را از دست ندهید.
ندا حیدری
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

هر بندیل میلگرد بافق یزد حدود 2 تن است.

پاسخ :

وزن میلگرد 14 بافق یزد 14.5 کیلوگرم است که در مقایسه با جدول اشتال، فاصله بسیار کمی دارد.

ارسال نظر جدید