هزینه حمل میلگرد چقدر می‌شود؟

در خرید میلگرد به هزینه حمل آن توجه کنید
انتشار: 1399/11/11
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
هزینه حمل میلگرد چقدر می‌شود؟
پادکست: هزینه حمل میلگرد - 2:56 دقیقه

 

از معیارهای مهمی که در راهنمای خرید میلگرد به آن اشاره شده است، در نظر گرفتن مسافت و هزینه باربری آن است. مقاطع فولادی ازجمله میلگرد وزن بالایی دارند و به همین دلیل هزینه حمل آن‌ها بسیار بالاست. فرض کنید پروژه‌تان در جنوب کشور است و شما به دلیل قیمت پایین‌تر، میلگرد موردنیاز خود را از کارخانه ظفر بناب خریداری کرده‌اید؛ جالب است بدانید امکان دارد با محاسبه هزینه باربری، قیمت تمام‌شده میلگرد برای شما بیشتر از قیمت تمام‌شده بار میلگردی باشد که می‌توانستید از کارخانه‌های اطراف پروژه خود سفارش دهید.

 

بنابراین بهتر است در خرید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی بسته به نیاز خود کارخانه‌ای را انتخاب کنید که به محل پروژه شما نزدیک باشد.

 

در این مقاله مواردی را بازگو می‌کنیم تا بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین کارخانه تولید میلگرد را انتخاب کنید.

 

 

حمل میلگرد از چه روش‌هایی ممکن است؟

حمل میلگرد بسته به محل کارخانه و محل پروژه از 3 طریق امکان‌پذیر خواهد بود:

 

  • > حمل‌ونقل ریلی
  • > حمل‌ونقل دریایی
  • > حمل‌ونقل جاده‌ای

 

حمل و نقل میلگرد

 

خوشبختانه در حال حاضر ایران در تولید میلگرد به خودکفایی رسیده است و شما به‌عنوان مدیر پروژه می‌توانید میلگرد موردنیازتان را از کارخانه‌های داخلی تولیدکننده مقاطع طویل فولادی تهیه کنید. به دلیل موقعیت جغرافیایی و خودکفایی ایران در تولید میلگرد، بیشتر حمل‌ونقل این محصول جاده‌ای صورت می‌گیرد. البته اگر امکانات ریلی بین کارخانه تولیدکننده میلگرد و محل پروژه وجود داشته باشد، می‌توان از این روش هم برای حمل‌ونقل استفاده کرد.

 

هزینه باربری میلگرد چقدر روی قیمت تمام‌شده اثر دارد؟

همان‌طور که گفته شد قیمت تمام‌شده میلگرد به هزینه باربری آن وابسته است. به‌طور مثال قیمت میلگرد اصفهان برای پروژه‌ای که در تبریز باشد، بسیار گران‌تر از قیمت میلگرد بناب خواهد بود.

 

هزینه باربری میلگرد

 

در حال حاضر اغلب خریداران مقاطع فولادی ازجمله میلگرد، این محصول را به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهند. اگر شما هم قصد خرید اینترنتی میلگرد را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً هنگام تماس و ثبت سفارش، در مورد هزینه حمل میلگرد با تریلی هم سؤال کنید و از کارشناسان مربوطه بخواهید با توجه به هزینه باربری، قیمت تمام‌شده میلگرد را برای شما تخمین بزنند. در این صورت اطلاعات واقعی‌تری برای تصمیم‌گیری در اختیار خواهید داشت.

 

برای کاهش هزینه‌ حمل، کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد را بشناسید

این روزها در بیشتر مناطق کشور، کارخانه‌های تولید میلگرد وجود دارد. در لیست زیر نام برندهای معروف میلگرد در ایران آورده شده است:

 

  • > مجتمع ذوب‌آهن اصفهان
  • > کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)
  • > مجتمع آهن و فولاد بافق یزد
  • > مجتمع فولاد خراسان (نیشابور)
  • > فولاد تاکستان (قزوین)
  • > کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
  • > کارخانه فولاد کویر کاشان
  • > کارخانه ظفر بناب (تبریز)
  • > کارخانه شاهین بناب (تبریز)
  • > کارخانه فولاد آذر امین تبریز
  • > شرکت فولاد شاهرود
  • > کارخانه جهان فولاد سیرجان
  • > شرکت مجتمع جهان فولاد غرب (کرمانشاه)
  • > کارخانه فولاد شمس تهران
  • > کارخانه سیادن ابهر
  • > کارخانه نورد گرم سمنان

 

شما می‌توانید پس از استعلام قیمت و موجودی هر یک از این تولیدکنندگان، یکی را انتخاب و نسبت به سفارش میلگرد موردنیاز خود از آن کارخانه اقدام کنید.

 

کارخانه های تولید میلگرد

 

قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف

در حالت کلی قیمت آهن به عوامل متعددی مانند نرخ دلار، قیمت بین‌المللی فولاد، قیمت ماده اولیه و هزینه‌های انرژی بستگی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت مقاطع فولادی از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر هم متفاوت است و دلیل این امر بیشتر به کیفیت محصولات تولیدی هر کارخانه بازمی‌گردد.

در مورد میلگرد، اغلب محصولاتی که سنگین‌تر و وزن واحد طول آن‌ها به جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، کیفیت بالاتری خواهند داشت. در ایران میلگرد کویر کاشان و ذوب‌آهن اصفهان دو برندی هستند که محصولات آن‌ها وزنی نزدیک به مقادیر اشتال دارند. البته قیمت محصولات این کارخانه‌ها نیز از دیگر میلگردهای موجود در بازار بیشتر است. قیمت میلگرد سمنان نیز معمولاً جزو ارزان‌ترین برندهای موجود در بازار محسوب می‌شود.

 

محاسبه هزینه حمل میلگرد از کارخانه تا محل پروژه

اگر برای اولین بار است که خرید میلگرد را انجام می‌دهید، باید بگوییم که همیشه هزینه حمل و نقل میلگرد از کارخانه تا محل پروژه به عهده شماست. اغلب شرکت‌های باربری این هزینه را برحسب تعرفه‌های اعلامی از سوی سازمان حمل‌ونقل کشور محاسبه می‌کنند.

جالب است بدانید تعرفه‌های سازمان حمل‌ونقل نیز به ازای مسافت و وزن بار تعیین می‌شوند. برای کم کردن هزینه حمل‌ونقل، شما امکان تغییر وزن را نخواهید داشت؛ اما می‌توانید با انتخاب تولیدکننده نزدیک‌تر مسافت حمل میلگرد را کاهش دهید.

بنابراین توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خرید مقرون‌به‌صرفه هستید، علاوه بر استعلام قیمت میلگرد کارخانه‌های مختلف، مسافت و کرایه حمل میلگرد را هم در نظر بگیرید.

 

چه نکاتی را باید هنگام تحویل مقاطع فولادی در نظر گرفت؟

در نظر داشته باشید که هنگام تحویل بار باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

  • > محموله میلگرد شما باید بسته‌بندی مناسبی داشته باشد.
  • > وزن محصول خریداری شده را با مقادیر وزنی جدول اشتال میلگرد مقایسه کنید.
  • > حتماً قبل از تحویل بار میلگرد، از اصالت و سلامت محصول مطمئن شوید.

 

علائم اختصاری میلگرد

 

هر کارخانه برای مشخص کردن محصولات خود علائم اختصاری را روی آن‌ها حک می‌کند. شما می‌توانید این علائم را به‌عنوان ملاکی برای تشخیص اصالت میلگرد در نظر بگیرید. به عنوان مثال، میلگرد کویر کاشان که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم، دارای علامت اختصاری KAVIR TH و میلگرد ذوب آهن اصفهان دارای علامت اختصاری  ESCO CU است.

 

 

خرید میلگرد یکی از مراحل مهم در اجرای پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود؛ زیرا اغلب این مقطع فولادی در حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و خرید مقرون‌به‌صرفه میلگرد می‌تواند کاهش چشمگیری در هزینه پروژه شما داشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که علاوه بر پیگیری قیمت روز میلگرد برای انتخاب زمان مناسب خرید و محاسبه قیمت یک تریلی میلگرد، سعی کنید کارخانه‌ای نزدیک به محل پروژه را انتخاب کنید تا در هزینه باربری میلگرد نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

هزینه بارگیری میلگرد شامل هزینه خدمات مانند برشکاری، انبارداری و بسته بندی کالا می‌شود.

پاسخ :

اگر ارسال درون شهری باشد، بارگیری، ارسال و تخلیه در یک روز انجام می‌شود؛ اگر بیرون شهری باشد بر حسب فاصله مبدا تا مقصد محاسبه خواهد شد.

نظرات
جمال علوی
سه شنبه 29 تیر 1400
قیمت باربری به چه عواملی بستگی داره؟
مدیر سایت
سه شنبه 29 تیر 1400
تعرفه های باربری به وزن بار و مسافت بستگی دارند. 
سینا کمال زاده
شنبه 29 خرداد 1400
هزینه حمل و نقل به عهده خریدار یا فروشنده؟
مدیر سایت
شنبه 29 خرداد 1400
هزینه حمل و نقل به عهده خریدار است.
بهرام ثابتی
دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
حمل بار با تریلی یا وانت شرایطش فرق داره؟
مدیر سایت
دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
حمل بار با وانت قوانین ترافیکی ویژه ای مثل طول بیرون زدن بار و ... داره. مهمترین نکته حمل با تریلی برای شهرهای بزرگ هم ممنوعیت ورود به داخل شهر تا نیمه شب هستش
ارسال نظر جدید