قیمت و خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در مشهد

اگر در خراسان هستید، مقاطع فولادی را از کجا تهیه می‌کنید؟
انتشار: 1399/09/19
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
قیمت و خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در مشهد

 

یکی از نکات مهم در انتخاب مقاطع فولادی، موقعیت جغرافیایی است؛ چراکه هزینه حمل‌ونقل فولاد بسیار زیاد بوده و بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه کنید تا هزینه تمام‌شده برایتان مقرون‌به‌صرفه باشد. مشهد یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که صنایع بسیاری داشته و سالانه ساخت‌وساز بسیاری در این شهر انجام می‌شود. به همین دلیل خریداران زیادی در مشهد وجود دارند که باید اطلاعات کافی در مورد کارخانه‌های فولادی نزدیک به خود و کیفیت محصولات آن‌ها داشته باشند تا بهترین محصول ممکن را انتخاب نمایند؛ اگر شما هم از خریداران تیرآهن، میلگرد، پروفیل و سایر مقاطع از مشهد هستید، با ما همراه باشید تا با پارامترهای مهم هنگام خرید و استعلام قیمت آهن آلات در مشهد آشنا شوید. اگر هم جزو علاقه‌مندان حوزه آهن و فولاد هستید و تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید، سری به صفحه راهنمای خرید آهن و فولاد آهنگر بزنید.

 

 

موقعیت جغرافیایی مشهد

مشهد مرکز استان خراسان رضوی بوده که در شمال شرقی ایران واقع شده است.

 

این شهر از شمال به شهرستان کلات، از شمال غربی به درگز، از غرب به چناران و نیشابور و از شرق به سرخس و تربت‌جام محدود می‌شود. فاصله مشهد تا تهران هم 934 کیلومتر است.

 

موقعیت جغرافیایی مشهد

 

کدام کارخانه‌های آهن و فولاد در مشهد و شهرهای اطراف قرار دارد؟

مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران بوده و صنایع فولادی بسیاری دارد. با کارخانه‌های آهن و فولاد مشهد و شهرهای اطراف آن بیشتر آشنا شوید:

 

نیک صدرا توس مشهد

کارخانه نیک صدرا توس یکی از کارخانه‌های فولادی مشهد است که در سال 1390 به‌منظور تولید میلگرد تأسیس شد. این کارخانه با ظرفیت اسمی 250 هزار تن در سال، میلگردهایی با سایز 12 تا 32 با استاندارد A3 تولید می‌کند.

 

کارخانه آهن و فولاد در مشهد

 

 مجتمع فولاد خراسان

شاید بتوان مجتمع فولاد خراسان را بزرگ‌ترین کارخانه فولادی مشهد به حساب آورد. این کارخانه در سال 1380 و در شمال غرب شهرستان نیشابور تأسیس شد و به نام «فولاد نیشابور» نیز معروف است.

این مجتمع انواع مقاطع فولادی ازجمله میلگردهای ساده و آجدار، شمش فولادی، آهن اسفنجی و غیره را در سبد محصولات خود دارد.

 

مجتمع فولاد خراسان

 

فولاد شکفته مشهد (فولاد خاوران)

فولاد شکفته ازجمله کارخانه‌های فولادی مهمی است که در سال 1330 از یک کارگاه ریخته‌گری آغاز به کار کرد و در سال 1388 به‌عنوان یک مجموعه قوی در تولید نبشی، سپری و بیلت در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد- قوچان و در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر شناخته شد. در حال حاضر سپری و نبشی شکفته مشهد با ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شوند.

شرکت‌های نورد مقاطع فولادی شکفته، نورد فولاد خاوران، فولاد کبکان، فولاد تابان کویر یزد، فولاد الماس یزد، فولاد فرم تابران و پروژه مجتمع فولاد رشتخوار جزو زیرمجموعه‌های گروه صنعتی شکفته مشهد به‌حساب می‌آیند.

 

 فولاد و پروفیل مشهد

شرکت فولاد و پروفیل مشهد یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی درز جوش در ایران است که در سال 1390 در شهرک صنعتی بینالود مشهد به ثبت رسید.

 

فولاد ظهوریان (نورد فولاد بارثاوا)

کارخانه فولاد ظهوریان یا نورد فولاد بارثاوا در سال ۱۳۹۰ در شهرک صنعتی توس مشهد راه‌اندازی شد. نبشی و ناودانی دو محصول عمده این کارخانه هستند که طی فرایند نورد گرم با طول 6 متر و با سایزهای مختلف تولید می‌شوند.

 

 صنایع فولاد صبح پارسیان

گروه صنایع فولاد صبح پارسیان یکی از کارخانه‌های فولادی بوده که در سال 1394 به‌منظور تولید تیرآهن و میلگرد در شمال شرق ایران راه‌اندازی شد.

 

 فولاد توس حجت

شرکت صنایع آهن و فولاد توس حجت در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت تولید 72 هزار تن در سال و با هدف تولید انواع مقاطع فولادی ازجمله نبشی، ناودانی و سپری در کیلومتر 22 جاده قوچان در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر مشهد تأسیس شد.

 

میزان ساخت و ساز مشهد با تقاضای آهن و فولاد در آن رابطه مستقیم دارد

یکی از بزرگ‌ترین صنایع مصرف‌کننده فولاد در جهان، صنعت ساخت‌وساز است. همان‌طور که گفته شد مشهد یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیتی است که هر ساله ساخت‌وساز زیادی در آن صورت می‌گیرد.

البته متأسفانه در چند سال اخیر بازار مسکن و ساختمان‌سازی در کشور دچار رکود شده است. این رکود روی میزان مصرف فولاد در کشور تاثیر گذاشته است. آمارهای مربوط به صدور پروانه‎ و پایان‌ کارهای ساختمانی در مشهد نشان می‌دهند که این شهر هم با رکود در بخش ساختمان‌سازی همراه بوده است.

تحریم‌ها، افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی در اثر نوسانات نرخ ارز، سیاست‌گذاری‌های غلط و شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر سبب شده که آمار ساخت‌وساز در مشهد بیش از 40 درصد کاهش داشته باشد.

در این میان مسئولان شهرداری و دیگر نهادهای اثرگذار باید با اتخاذ سیاست‏های تشویقی به‌گونه‌ای عمل ‌کنند که رونق دوباره به بخش ساخت‌وساز بازگردد.

 

کارخانه های آهن و فولاد در مشهد

 

میلگرد نیشابور در مقایسه با میلگرد سایر کارخانه‌های فولادی

علاوه بر موقعیت جغرافیایی، وزن و قیمت ۲ عامل مهم دیگر در انتخاب و خرید مقاطع فولادی به شمار می‌روند. در مورد وزن برای هر یک از مقاطع فولادی، جدول وزنی استانداردی وجود دارد که هرچه وزن محصول به آن مقدار نزدیک‌تر باشد، از کیفیت مطلوب‌تری هم برخوردار است.

در مورد وزن تیرآهن و میلگرد باید گفت وزن محصولات ذوب‌آهن اصفهان از دیگر رقبای خود بیشتر بوده و با جدول وزنی اشتال تطابق بیشتری دارد. البته قیمت محصولات این کارخانه مانند قیمت میلگرد و ... هم از دیگر محصولات موجود در بازار بیشتر است. در این میان میلگرد راد همدان، ظفر بناب و آناهیتا گیلان کمترین وزن را دارند. در جدول زیر وزن میلگرد نیشابور در مقایسه با میلگرد ظفربناب و میلگرد ذوب‌آهن آورده شده است:

 

وزن میلگرد کارخانه‌های مختلف (کیلوگرم)

نام کارخانه

وزن هر سایز میلگرد

14

16

18

20

22

25

28

ذوب‌آهن اصفهان

14.5

18.96

24

29.64

35.76

46.2

57.96

ظفر بناب

13.6

17.3

22.1

28

35.5

45.9

-

نیشابور

14.2-14.6

18.8

24

29

36

46.8

57.8

 

قیمت میلگرد نیشابور معمولاً با اندکی تفاوت در بازه قیمت میلگرد ذوب‌آهن است. همچنین قیمت تیرآهن‌ فایکو، اهواز، یزد، آریان فولاد، ظفر بناب، ناب تبریز و... از قیمت تیرآهن ذوب پایین‌تر بوده و وزنی کمتر از تیرآهن ذوب نیز دارند.

در مورد قیمت نبشی و ناودانی شکفته مشهد نیز باید گفت این کارخانه یکی از برندهای معروف و باکیفیت نبشی و ناودانی موجود در بازار است که قیمت محصولات آن هم‌رده قیمت محصولات کارخانه‌های ناب تبریزی و آریان فولاد بوده و از دیگر رقبا بالاتر است. همچنین قیمت میلگرد در مشهد برای کسانی که پروژه آن‌ها در مشهد قرار دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

 

پیشنهاد آهنگر برای خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل از مشهد

با در نظر گرفتن تمام پارامترها ازجمله موقعیت جغرافیایی، قیمت و وزن مقاطع فولادی، شرکت آهنگر برای خریداران آهن و فولاد در مشهد پیشنهادات ویژه‌ای دارد:

  • اگر قصد خرید میلگرد در مشهد را دارید، بهترین گزینه برای شما میلگرد نیشابور خواهد بود؛ زیرا علاوه بر نزدیکی مسافت، از کیفیت مناسبی هم برخوردار است. شاید قیمت میلگرد نیشابور از برخی برندهای دیگر بالاتر باشد؛ اما با توجه به هزینه کمتر حمل‌ونقل، قیمت تمام‌شده آن برای شما مناسب‌تر خواهد بود.
  • در مورد خرید تیرآهن در مشهد هم بسته به بودجه‌بندی‌تان به شما عزیزان خرید تیرآهن ذوب‌، تیرآهن فایکو و تیرآهن ماهان را توصیه می‌کنیم؛ چراکه کیفیت مطلوبی دارند.
  • درنهایت برای خرید نبشی و ناودانی در مشهد هم محصولات شکفته مشهد بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • در مورد خرید قوطی در مشهد چاره‌ای جز انتخاب از بین محصولات کارخانه‌های اصفهان و تهران نخواهید داشت. گرچه هزینه حمل تا مشهد کمی بالا خواهد رفت؛ اما می‌توانید قوطی با کیفیت مناسب را از تهران و مشهد تهیه کنید.

 

همواره مشهد به‌عنوان یکی از شهرهای مهم به‌عنوان مصرف‌کننده مقاطع فولادی محسوب می‌شود و مخاطبان بسیاری به دنبال بهترین قیمت تیرآهن مشهد، قیمت میلگرد و پروفیل در مشهد هستند. شما می‌توانید قیمت‌های روزانه محصولات کارخانه‌ای فولاد مشهد را در سایت آهنگر ببینید. قبل از شروع پروژه اطلاع از قیمت پروفیل در مشهد و قیمت تیرآهن در مشهد امری ضروری برا جلوگیری از هزینه‌های پیش بینی شده است.

سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

نزدیک‌ترین کارخانه میلگرد به مشهد نیک صدرا توس مشهد است.

پاسخ :

مهم‌ترین تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در اطراف مشهد، فولاد شکفته مشهد (فولاد خاوران) و فولاد ظهوریان (نورد فولاد بارثاوا) هستند.

نظرات
صفا حمیدی
سه شنبه 19 مرداد 1400
خرید تیر آهن ماهان هزینه حمل کمتری داره یا فایکو؟
مدیر سایت
سه شنبه 19 مرداد 1400
کارخانه پروفیل صنعت ماهان نزدیک گرمساره و کارخانه فایکو ساری، مسافت ها تقریبا برای مشهد یکسانه. 
سپهر رونقی
سه شنبه 8 تیر 1400
چرا نبشی های شکفته قیمت مناسب تری دارن؟
مدیر سایت
سه شنبه 8 تیر 1400
نبشی های شکفته به علت وزن سبک تر نسبت به محصولات رقبا، قیمت مناسب تری دارن.
دارا صفایی
دوشنبه 10 خرداد 1400
بین نیک صدرای توس و نیشابور میلگرد کدوم کارخونه بهتره؟
مدیر سایت
دوشنبه 10 خرداد 1400
با توجه به این که جنس کارخانه نیاشبور معمولا جورتر است، خرید میلگرد این کارخانه را بیشتر توصیه می کنیم. 
ارسال نظر جدید