جدول وزن میلگرد آناهیتا + مشخصات و استانداردها

هر آنچه که باید قبل از خرید میلگرد آناهیتا بدانید
انتشار: 1399/11/18
اخبار بروزرسانی: 1402/08/01
جدول وزن میلگرد آناهیتا + مشخصات و استانداردها
معرفی میلگرد آناهیتا - 2:55 دقیقه

 

اگر تا به حال میلگرد خریده باشید، نام این کارخانه یا میلگرد آناهیتا به گوشتان خورده است. در حال حاضر کارخانه فولاد آناهیتا گیلان فقط میلگرد آجدار ساختمانی تولید می‌کند. دلیل اصلی شهرت و محبوبیت میلگردهای این کارخانه، وزن سبک شاخه‌های آن است که باعث می‌شود خرید میلگرد آناهیتا مقرون به صرفه باشد. در بین تولیدکنندگان میلگرد در ایران، وزن و قیمت میلگرد آناهیتا، مشابه وزن و قیمت میلگرد ظفر بناب است. میلگرد آناهیتا، از سبک وزن ترین میلگردهای موجود در بازار است. در صورتی که قصد خرید میلگرد آناهیتا را دارید، نیاز است تا دید کاملی در مورد وزن این دسته از محصولات داشته باشید. در همین راستا در این مطلب از سایت آهنگر قصد داریم تا نگاهی به جدول وزن میلگرد آناهیتا انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

 

 

آناهیتای گیلان از چه سالی فعالیت می‌کند؟

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان در سال 1369 در شهرک صنعتی رشت تأسیس شده است. این کارخانه از سال 1389 به صورت سهامی خاص در آمد و با هدف تولید میلگرد ساختمانی، تغییر کاربری داد. عملیات اجرایی خطوط تولید میلگرد آجدار آناهیتا گیلان در سال 1390 آغاز شد. نخستین میلگردهای آجدار این کارخانه، در سال 1392 وارد بازار شدند. ظرفیت تولید این کارخانه 320.000 تن میلگرد آجدار در سال است؛ که بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

پیام مدیر عامل فولاد آناهیتا گیلان به خریداران محصولات خود به شرح زیر است:

"ما رشد و شکوفائی اقتصادی ایران عزیزمان را در توسعه صنعت آن می‌دانیم و بر این باوریم که زیر بنا و پایه‌های توسعه کشور در حفظ منابع ملی و اشتغال زایی جوانان برومند آن نهفته است. لذا با همتی بلند، گامی راسخ و برنامه‌ریزی هدفمند، عزم خود را جزم نموده‌ایم و برآنیم تا در این راه پرفراز و نشیب طولانی با بهره‌گیری بهینه از منابع مادی و انسانی بخشی از مسیر توسعه را برای دیگر مردان عرصه اقتصادی هموار نماییم."

 

بندیل میلگرد آناهیتا گیلان

 

نکاتی که باید قبل از خرید میلگرد آناهیتا بدانیم!

همیشه برای خرید باید مجموعه‌ای از نکات را در نظر بگیرید حالا هرچه این محصول اهمیت بیشتری داشته باشد دایره این نکات بزرگ‌تر خواهد بود. اما نکاتی که باید قبل از  خرید میلگرد آناهیتا بدانیم چیست؟ در ادامه به این  نکات م  ی‌پردازیم.

وزن میلگرد آناهیتا

به منظور خرید میلگرد آناهیتا، باید به سایز و وزن میلگرد توجه داشته باشید تا در زمان خرید با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید. موضوع حائز اهمیت آن است که هر شاخه میلگرد اناهیتا ۱۲ متری و در قطرهای مختلفی تولید می‌شود. اگر بخواهیم شما را با وزن رایج‌ترین انواع میلگرد آناهیتا آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 وزن میلگرد ۱۰ اناهیتا

یکی از انواع میلگردهایی که شرکت آناهیتا تولید و به بازار عرضه می‌کند، میلگرد سایز 10 است. هر شاخه میلگرد اناهیتا نمره ۱۰ حدود ۷.5 کیلوگرم است.

وزن میلگرد ۱۴ آناهیتا

اگر قصد دارید تا میلگرد 14 آناهیتا خریداری کنید، باید به این نکته اشاره داشت که هر متر میلگرد اناهیتا سایز ۱۴ وزن ۱۳.۸ کیلوگرمی دارد.

وزن میلگرد ۱۶ آناهیتا

کارخانه آناهیتا هر شاخه میلگرد سایز ۱۶ را به نحوی تولید کرده است که وزن آن در حدود ۱۸ کیلوگرم است.

وزن میلگرد  آناهیتا  در چه بازه‌ای قرار دارد؟

وزن یکی از مشخصا ت فیزیکی  مهم در ارزیابی کیفیت میلگرد است که روی قیمت آن هم تأثیرگذار خواهد بود. وزن میلگرد آناهیتا در بازه جدول اشتال قرار دارد اما  چندان سنگین نیست. در زیر جدول وزن میلگرد آناهیتا گیلان در مقابل جدول اشتال و میلگرد ذوب‌آهن مقایسه شده است:

 

وزن میلگرد آناهیتا در مقایسه با جدول اشتال

وزن میلگرد

8

10

12

14

16

18

20

22

25

28

32

جدول اشتال

5

7.5

10.7

14.6

18.9

24

29.7

35.6

46.2

58

75.8

ذوب‌آهن

5

7.5

11

15

20

25

30

37

47

58

75

آناهیتا گیلان

4.2

6.5

9.8

13.8

18

23

28

34.5

45

55

73

 

با بررسی دقیق‌تر روی جدول بالا، مشاهده می‌کنید که وزن میلگرد ۱۶ آناهیتا با اینکه کمتر از میلگرد ذوب آهن است، اما فاصبه خیلی کمی با جدول اشتال دارد؛ عمین امر موجب می‌شود تا کیفیت میلگرد آناهیتا بالاتر و قیمت آن مناسب باشد. میلگرد سایز 14 از آنجایی که کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی و صنایع مختلف دارد، کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین وزن میلگرد ۱۴ آناهیتا نیز با قرار گرفتن در کمترین فاصله از جدول اشتال، کیفیت تضمینی دارد. 

سایز م یلگر د آ  ناهیتا ر ا میدانید؟

اگر به دنب ال خر ید این محصول باشید حتماً به ابعاد میلگرد آناهیتا هم نیاز خواهید داشت. در حال حاضر سایزبندی میلگرد آناهیتا به‌صورت زیر است:

 

انواع میلگرد آناهیتا

 

مزایای میلگرد آناهیتا

یکی از مزیت‌های میلگرد آناهیتا کیفیت آن در عین سبکی بار است. موقعیت جغرافیایی میلگرد آناهیتا نیز از مزایای میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های شمال کشور به شمار می‌رود. تحویل بار این کارخانه به‌روز بوده و اغلب سایزهای اعلام‌شده در سبد محصولات این کارخانه موجود است.

 

معایب میلگرد آناهیتا

واقع بودن این کارخانه در شمال کشور یکی از معایب میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود.

 

میلگرد آناهیتا چگونه تولید می‌شود؟

فولاد آناهیتا گیلان میلگردهای خود را با شمش فولادی 5SP تولید می‌کند. شمش‌های فولادی پیش از ورود به خط تولید، توسط واحد کنترل کیفیت کارخانه آنالیز شده و در صورت داشتن خواص شیمیایی مطلوب از آن‌ها استفاده می‌شود. پس از کنترل کیفیت، شمش وارد کوره‌ای می‌شود که با سوخت گاز کار می‌کند.

در داخل کوره، دمای شمش تا 1250 درجه بالا می‌رود و پس آن به سمت غلتک‌های رافینگ هدایت می‌شود. در این مرحله ضخامت شمش کم شده و پس از آن در استندهای میانی، به ابعاد موردنظر در می‌آید. بسته به نوع و سایز میلگرد، عملیات پایانی نورد در استندهای نهایی انجام می‌شود. میلگرد نوع A3 این کارخانه یک مرحله دیگر با نام ترمکس را نیز می‌گذراند.

 

میلگرد آناهیتا بیشتر با گریدهای A2 و A3 عرضه می‌شود؛ اما این کارخانه در صورت درخواست مشتری، میلگرد A4 نیز تولید می‌کند.

 

در مرحله ترمکس، سطح میلگردی که از خط نورد خارج شده به یک‌باره توسط آب سرد می‌شود؛ اما سطح داخلی آن داغ باقی می‌ماند. سپس میلگردها را در هوای آزاد قرار می‌دهند که این موضوع موجب ایجاد شوک دمایی در میلگرد شده و خاصیت شکنندگی آن را کاهش می‌دهد. این فرایند جوش‌پذیری و چکش‌خواری میلگرد را هم افزایش می‌دهد.

 

تولید میلگرد آناهیتا گیلان

 

استانداردهای میلگرد آناهیتا چیست؟

کارخانه آناهیتا گیلان از استاندارد ملی ISIRI 3132 در ساخت میلگرد آجدار استفاده می‌کند. این استاندارد در سال 69 تدوین ‌شده و در سال 92 نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. این استاندارد با عنوان «میلگردهای فولادی گرم نورد دیده برای تسلیح بتن- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» به تمامی تولیدکنندگان میلگرد ابلاغ شده و به کار بردن الزامات آن ضروری است.

در تدوین استاندارد ISIRI 3132 از استانداردهای EN اروپا، DIN آلمان، JIS ژاپن، ASTM آمریکا و استاندارد جهانی ISO استفاده شده است. بر اساس این استاندارد، دسته‌بندی میلگردها به شکل زیر است:

 

دسته‌بندی

علامت مشخصه

میلگرد ساده

س 240

میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی)

آج 340

آج 350

میلگرد آج‌دار جناغی (یکنواخت یا دوکی)

آج 400

آج 420

میلگرد آج‌دار مرکب

آج 500

آج 520

 

 

میلگردهای آجدار آناهیتا گیلان در دسته آج 340 و آج 400 قرار می‌گیرند. بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132، این دو دسته میلگرد آجدار باید به ترتیب دارای استحکام کششی 500 و 600 نیوتن بر میلی‌متر مربع باشند. همچنین استحکام تسلیم میلگردهای آج 340 و آج 400 بایستی به ترتیب 340 و 400 میلی‌متر باشد.

 

 

میلگرد آناهیتا چگونه دسته‌بندی می‌شود؟

بر اساس استاندارد روسی GOST 5781، میلگردهای آجدار به سه دسته A2، A3 و A4 تقسیم می‌شوند که این دسته‌بندی در خرید و فروش میلگرد در ایران نیز به کار می‌رود. عمده محصولات آناهیتا گیلان میلگردهای آجدار گرید A2 و A3 هستند؛ اما این کارخانه میلگرد آجدار گرید A4 را نیز به سفارش مشتری تولید می‌کند.

 

علامت اختصاری میلگرد آناهیتا

 

روی میلگرد آناهیتا چه علامتی حک می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، وزن میلگرد آناهیتا در مقایسه با سایر تولیدکنندگان میلگرد پایین بوده و به همین دلیل، تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل آن بیشتر است. وزن بندیل هر نمره میلگرد که توسط کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود، معمولاً اختلاف چندانی با یکدیگر نداشته و مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل، اختلاف وزن میلگرد کارخانه‌های مختلف است.

روی بدنه میلگرد آناهیتا یکی از علائم AG JU، AG CT یا AG ST حک می‌شود که J، C و S نشان‌دهنده گرید میلگرد و T و U نیز نشان‌دهنده روش تولید آن هستند. AG، علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان است.

 

 

قیمت میلگرد آناهیتا چقدر است؟

در بازار آهن و فولاد ایران، قیمت میلگرد علاوه بر قیمت ارز، وزن، ضخامت و ... به قیمت آهن نیز بستگی دارد. قیمت میلگرد آناهیتا معمولاً در دسته متوسط قرار می‌گیرد؛ اما برای خرید آن بایستی مسافت کارخانه تا محل پروژه‌تان را نیز در نظر بگیرید. طولانی بودن راه می‌تواند هزینه حمل و نقل زیادی را به شما تحمیل کند.

 

مشاهده قیمت روز میلگرد آناهیتا

 

خرید میلگرد و سایر مقاطع فولادی موردنیاز در ساخت و ساز، یکی از مراحل استراتژیک است. پیش از شروع این مرحله، لازم است که اطلاعات کاملی در مورد انواع میلگرد و وضعیت بازار کسب کنید. اگر قصد انتخاب کارخانه آناهیتا را برای خرید محصولات فولادی چون میلگرد دارید، بهتر است با تمامی مشخصات و وزن میلگرد آناهیتا گیلان آشنا باشید.

بهترین روش خرید میلگرد آناهیتا

در صورتی که قصد دارید تا از کارخانه آناهیتا اقدام به خرید میلگرد کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید مستقیم از کارخانه آناهیتا نیاز است تا در تناژ بالایی اقدام به خرید میلگرد کنید. در صورتی که قصد ندارید تا مقدار زیادی میلگرد از کارخانه آناهیتا خریداری کنید، می‌توانید از طریق وب سایت آهنگر این دسته از محصولات را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی آهنگر امکان خرید انواع محصولاتی چون میلگرد، تیر آهن، انواع قوطی پروفیل، نبشی و ناودانی، انواع ورق، لوله و اتصالات را فراهم کرده است.

شما می‌توانید برای خرید این محصول، با شماره 02143000023 تماس بگیرید و از خدمات مجموعه آهنگر برای ثبت سفارش و خرید این دسته از محصولات استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب از وب سایت آهنگر، شما را با جدول وزن میلگرد آناهیتا آشنا کرده و در مورد مشخصات و استانداردهای میلگردهای تولیدی توسط این کارخانه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید میلگردها کارخانه آناهیتا را با آگاهی کامل از طریق فروشگاه اینترنتی آناهیتا خریداری کنید.

 

معرفی کارخانه های میلگرد گیلان
کارخانه های آناهیتا، امیرکبیر خزر و حسن رود سه تولیدکننده مهم میلگرد استان گیلان هستند که عمده محصولاتشان را در همان منطقه به فروش میرسد. بشنوید از این کارخانه ها:
مسعود تاجیک
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

عمده محصولات آناهیتا گیلان میلگردهای آجدار گرید A2 و A3 هستند؛ اما این کارخانه میلگرد آجدار گرید A4 را نیز به سفارش مشتری تولید می‌کند.

پاسخ :

یکی از مزیت‌های میلگرد آناهیتا کیفیت آن در عین سبکی بار است. موقعیت جغرافیایی میلگرد آناهیتا نیز از مزایای میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های شمال کشور به شمار می‌رود.

پاسخ :

 وزن میلگرد آناهیتا در بازه جدول اشتال قرار دارد اما چندان سنگین نیست. 

نظرات
یزدان محمدی
پنجشنبه 6 آبان 1400
باسلام.وزن هرشاخه میلگرد ۱۴آناهیتا چهارده کیلوگرمه.بنده سی وشش شاخه ازآهن فروشی خریدم.ولی به جای ۴۹۷کیلو ۵۲۲کیلو یعنی ۲۵کیلوبیشترفاکتورکرده.یعنی وزن هرشاخه رو ۱۴.۵ کیلو محاسبه کرده..آیااین اختلاف وزن طبیعیه یااینکه اشتباه محاسبه کرده.پنجاه شاخه هم ۸ آناهیتاخریدم که به جای ۴/۲کیلوگرم ۴/۷۵۰ گرم محاسبه کرده.۲۷کیلو اختلاف وزن!!
مدیر سایت
پنجشنبه 6 آبان 1400
وزنی که کارخانه اعلام میکنه به صورت تقریبی هستن و نمیشه 100 درصد روی اون حساب کرد و اینکه باسکول ها هم تا یه مقدار مجاز ممکنه باهم اختلاف داشته باشن. پس بهترین کار اینه که یک متر دقیق از هر سایز میلگرد رو برش بدید و با ترازوی دیجیتالی وزن کنید و در 12 ضرب کنید تا بتونید وزن دقیق هر شاخه رو حساب کنید.
جعفر نیمایی
یکشنبه 20 تیر 1400
علامت اختصاری میلگرد آناهیتا چیست؟
مدیر سایت
یکشنبه 20 تیر 1400
AGT علامت اختصاری میلگرد آناهیتا هستش که روی بدنه آن درج می شود. 
نیما کوکبی
سه شنبه 25 خرداد 1400
علامت اختصاری میلگرد آناهیتا چیست؟
مدیر سایت
سه شنبه 25 خرداد 1400
علامت اختصاری کارخانه فولاد آناهیتا حروف انگلیسی AG است.
ارسال نظر جدید