در مورد «کارخانه پروفیل جهان پارس» چه می‌ دانید؟

مشخصات، انواع و استانداردهای پروفیل جهان
انتشار: 1399/12/05
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
در مورد «کارخانه پروفیل جهان پارس» چه می‌ دانید؟

 

جهان پروفیل پارس از جمله تولیدکنندگان پروفیل ساختمانی و صنعتی با کیفیت است که تنوع محصول بالایی دارد. پروفیل‌های تولیدی این کارخانه بیشتر با نام پروفیل جهان یا پروفیل جهان پارس شناخته می‌شوند و از باکیفیت‌ترین پروفیل‌های بازار هستند. از نظر کیفیت، کیفیت قوطی پروفیل جهان شبیه به پروفیل کیان پرشیا بوده و از نظر قیمتی نیز قیمت پروفیل جهان شبیه به پروفیل صابری و تهران شرق است. با خواندن راهنمای خرید قوطی و پروفیل، می‌توانید اطلاعات لازم در مورد خرید پروفیل‌های اشاره شده را کسب کنید. با خواندن این مقاله پاسخ تمامی سؤالاتی که ممکن است قبل از خرید پروفیل جهان به ذهنتان برسد را خواهید گرفت:

 

 

1. جهان پروفیل پارس از چه زمانی تولید پروفیل را آغاز کرد؟

جهان پروفیل پارس در سال 1361 و در نزدیکی تهران آغاز به کار نمود. محصولات این کارخانه توانستند در مدت کوتاهی جای خود را در بازارهای داخلی و حتی خارجی باز کنند. این کارخانه به همراه 4 شرکت دیگر، تشکیل یک گروه صنعتی را می‌دهند که محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند. این محصولات شامل انواع نبشی، ناودانی، لوله، قوطی و پروفیل می‌شود. ظرفیت تولید کارخانه جهان پروفیل پارس نزدیک به 500 هزار تن در سال است که بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

پروفیل های بسته جهان پروفیل پارس

 

2. چه استانداردهایی در ساخت پروفیل جهان به کار می‌رود؟

در ساخت پروفیل‌های مربع و مستطیل کیان پرشیا از استاندارد آلمانی DIN 2395 استفاده می‌شود. تنوع قوطی پروفیل جهان پارس تنها محدود به پروفیل‌های مربع و مستطیل نمی‌شود و همانند تمامی برندهای تولیدکننده پروفیل در ایران، باید اصول استانداردهای ملی زیر را در تولید محصولات خود به کار ببرد:

  • استاندارد ملی ISIRI 17003: مخصوص تولید قوطی‌های مربع و مستطیل
  • استاندارد ملی ISIRI 7335: مخصوص تولید پروفیل Z
  • استاندارد ملی ISIRI 7336: مخصوص تولید پروفیل‌های درب و پنجره
  • استاندارد ملی ISIRI 7337: مخصوص تولید پروفیل چارچوبی

 

 

انواع پروفیل جهان پارس

 

پروفیل جهان پارس، با تلرانس اندکی نسبت به اعداد درج شده در استاندارد، تولید شده و کیفیت آن نیز مورد تایید است.

 

3. جهان پروفیل پارس چند نوع پروفیل تولید می‌کند؟

پروفیل‌ها بر اساس کاربرد، جنس، شکل، سایز، وزن و روش تولید دسته‌بندی می‌شوند که از این میان، از دسته‌بندی بر اساس شکل و کاربرد برای نام‌گذاری انواع پروفیل استفاده می‌شود.

در دسته‌بندی بر اساس شکل، پروفیل‌ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند که پروفیل‌های بسته، دارای سطح مقطعی هندسی و بسته هستند. در دسته‌بندی بر اساس کاربرد، پروفیل‌ها را به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌کنند؛ که پروفیل‌های ساختمانی دارای ضخامت و وزن کمتری هستند.

 جهان پروفیل پارس انواع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، مربع و مستطیل را در سایزهای 20*20 تا 120*120 و ضخامت 2 تا 4 میلی‌متر تولید می‌کند. پروفیل‌های درب و پنجره این کارخانه نیز در ضخامت 2 میلی‌متری ساخته می‌شوند. همچنین وزن پروفیل جهان پارس بسیار به وزن پروفیل در جدول وزنی نزدیک است.

 

عکس انواع مختلف پروفیل

 

4. چگونه از قیمت پروفیل جهان پارس اطلاع پیدا کنید؟

آسان‌ترین راه برای اطلاع از قیمت پروفیل، جستجوی اینترنتی است. با این روش به راحتی می‌توانید از قیمت روز این مقطع فولادی مطلع شوید. برخی از فروشندگان نیز به صورت آنلاین یا تلفنی، اطلاعات فنی لازم را در اختیارتان می‌گذارند.

عواملی متعددی همچون قیمت آهن، بر قیمت پروفیل اثرگذار هستند. شناخت این عوامل و کسب اطلاعات لازم پیش از خرید قوطی پروفیل، کیفیت ساخت پروژه شما را بالا برده و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

 

 

مسعود تاجیک
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

استانداردهای ساخت پروفیل در کارخانه جهان پروفیل پارس شامل: استاندارد ملی ISIRI 17003 ،ISIRI 7335 ،ISIRI 7336 و استاندارد ملی ISIRI 7337 می‌شود.

پاسخ :

کارخانه جهان پروفیل پارس در سال 1361 و در نزدیکی شهر تهران تاسیس شد.

نظرات
جابرباهوش
دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
سلام خرید پرفیل دارم‌ حتما با من تماس بگیرید
مدیر سایت
دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
بله حتما!
حمیدرضا صداقت
پنجشنبه 9 دی 1400
درود بر شما. من پروفیل با سطح مقطع C شکل نیاز دارم . لطف میکنید با من تماس بگیرید؟
مدیر سایت
پنجشنبه 9 دی 1400

سلام و عرض ادب.

حتما با شما تماس خواهیم گرفت. 

سعید رادش
شنبه 26 تیر 1400
جهان پارس در چه سایزهایی پروفیل تولید می‌کند؟
مدیر سایت
شنبه 26 تیر 1400
جهان پروفیل پارس انواع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، مربع و مستطیل را در سایزهای 20*20 تا 120*120 و ضخامت 2 تا 4 میلی‌متر تولید می‌کند.
ارسال نظر جدید