معرفی 8 کارخانه تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران

8 کارخانه برتر تولید لوله مانیسمان
انتشار: 1400/06/07
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
معرفی 8 کارخانه تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران

 

لوله‌های فولادی در سال 1800 وارد بازار شدند، بعد از آن به خاطر کارآیی بالایی که داشتند، روزبه‌روز ویژگی‌های دیگری به آن‌ها اضافه شد و هر نوع از این لوله‌ها کاربرد خود را در صنعت پیدا کردند. یکی از انواع لوله‌های فولادی پرکاربرد لوله مانیسمان است. تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ساخت این لوله‌ها از شمش فولادی استفاده می‌کنند و آن‌ها را به شکل بدون درز تولید می‌کنند، درنتیجه لوله مانیسمان استحکام بسیار بالایی دارد.

قصد خرید لوله مانیسمان دارید؟ توصیه می‌کنیم که آن را از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران بخرید. در این مقاله قصد داریم بهترین کارخانه‌های تولیدی لوله مانیسمان را به شما معرفی کنیم تا خریدی آگاهانه‌تر داشته باشید و بدانید که لوله مانیسمان خوب با چه ویژگی‌هایی ساخته می‌شود و همچنین با استانداردهای ایران و جهان در تولید این لوله آشنا شوید. با خواندن این مقاله می‌توانید نکات قبل از خرید لوله مانیسمان را بررسی کنید و در نهایت خریدی لذت‌بخش و مطمئن را تجربه کنید. پیش از خرید حتماً قیمت لوله مانیسمان را در گوگل جستجو کنید.

 

تولید لوله مانیسمان چگونه است؟

در تولید لوله مانیسمان از هیچ نوع جوشی استفاده نمی‌شود، به همین دلیل آن‌ها را در دسته لوله‌های فولادی بدون درز قرار می‌دهند. این لوله‌ها در شرایط مختلف ازجمله فشار و حرارت استحکام زیادی دارند. ازآنجاکه روش تولید لوله مانیسمان متفاوت است، کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان چندان زیاد نیستند. در این مقاله به برترین این کارخانه‌ها اشاره می‌کنیم.

 

لوله مانیسمان

 

  کارخانه لوله و نورد اهواز

لوله و نورد اهواز اولین کارخانه تولید لوله‌های بدون درز در خاورمیانه است. لوله و نورد اهواز در استان خوزستان و نزدیکی اهواز قرار دارد. برای ساخت لوله مانیسمان به فنّاوری Push Bench نیاز بود که لوله مانیسمان اهواز توانست با دستیابی به این تکنولوژی اولین تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران باشد. لوله مانیسمان اهواز از قطر 0.5 تا 6 اینچ و تحت استانداردهای بین‌المللی ASTM, DIN, API و IPS تولید و عرضه می‌شود.
بسته به سایز، هر بندیل لوله مانیسمان اهواز بین 7 تا 217 شاخه دارد. قیمت لوله مانیسمان اهواز 4 اینچ در زمان نگارش مقاله 2.9100.920 تومان است.

 

خرید لوله مانیسمان

 

  کارخانه لوله مانیسمان کاوه ایرانیان

شرکت لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان خصوصی انواع لوله فولادی در ایران است. فعالیت این شرکت در سال 1382 آغاز شد. با همکاری مشترک با تولیدکنندگان و شرکت‌های بازرگانی و استفاده از تکنولوژی به‌روز و ارتقاء خط تولید، این شرکت توانست کیفیت و تنوع لوله‌های فولادی خود را بالا ببرد. لوله مانیسمان کاوه ایرانیان تحت استانداردهای ملی و بین‌المللی ازجمله استانداردهای آمریکا، انگلستان و ژاپن تولید و روانه بازار می‌شود. با خرید لوله مانیسمان کاوه ایرانیان می‌توانید از کیفیت محصول خود مطمئن باشید. قیمت لوله مانیسمان کاوه ایرانیان نسبت به کیفیت آن مناسب است.
در تابستان 1400 لوله مانیسمان کاوه ایرانیان دارای ضخامت 1.2 و رده 40، 298.000 تومان معامله می‌شود.

 

کارخانه تولیدی لوله مانیسمان

 

 کارخانه لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان ساوه توسط شرکت لوله و پروفیل ساوه تولید می‌شود. لوله و پروفیل ساوه در سال 1354 با ظرفیت تولیدی 50.000 تن تأسیس شد. این شرکت با پشتوانه سال‌ها تجربه و مدیریت استراتژی محور و برنامه‌ریزی برای بازارهای صادراتی، کیفیت و کمیت محصولات خود را افزایش داد. هم‌اکنون ظرفیت تولید این شرکت به رقم قابل‌توجه 2 میلیون تن در سال رسیده است. استفاده از محصولات این شرکت در بازار خودروسازی و ساخت و ساز، بسیار پررونق است.
محصولات کلیدی این شرکت در این صنایع کاربرد دارند:

 

•    لوله‌های گاز
•    لوله‌های آب
•    لوله‌های نفت
•    ساخت قطعات خودرو و موتورسیکلت‌ها
•    ساخت انواع پروفیل

 

البته لازم است بدانید که لوله‌های مانیسمان ساوه تا سایز 24 در ایران تولید می‌شوند و سایزهای بزرگ‌تر از خارج از کشور وارد می‌شوند. لوله‌های مانیسمان در برابر حرارت مقاومت زیادی دارند و نسبت به سایر لوله‌ها قیمت مقرون‌به‌صرفه تری دارند. لوله‌ مانیسمان ساوه در طول‌های 6 و 12 متری تولید می‌شود. استانداردهای تولید لوله مانیسمان ساوه به شرح زیر است:

 

•    استاندارد DIN 2440- DIN 2441
•     استاندارد BS 1387(L, M, H)
•    استاندارد ایرانی ISIRI 3360
•    استاندارد ایرانی 3765 ISIRI

 

خرید لوله مانیسمان
 

 کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران

کارخانه گروه صنعتی فولاد تهران از سال 1342 در 9 کیلومتری جاده خرمشهر فعالیت خود را آغاز کرد. ظرفیت تولید لوله این کارخانه سالیانه 1.4350.000 تن انواع محصولات فولادی است. لوله مانیسمان صنعتی فولاد ایران، حجم بزرگی از لوله‌های مانیسمان بازار را به خود اختصاص داده است. گروه صنعتی فولاد تهران یکی از صادرکنندگان مهم صنعت فولاد در ایران است، کشورهایی مثل آلمان، کویت، امارات، چین، سودان، عراق و غیره از خریداران محصولات این کارخانه هستند.
محصولات این شرکت در سایزها و ضخامت‌های متفاوتی روانه بازار می‌شوند. لوله‌های بدون درز این کارخانه تحت استانداردهای  ASTM، DIN،API5L -5CT، ISIRI و IPS تولید می‌شوند. لوله مانیسمان صنعتی فولاد ایران در دماهای و فشار بالا استحکام خوبی دارد و برای مصارف گاز شهری، صنعت حفاری، شبکه گازرسانی به کار می‌رود.

 


کارخانه‌های بالا از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارخانه‌های تولید و عرضه لوله مانیسمان هستند که محصولات آن‌ها برای خرید در بازار موجود است. راهنمای خرید لوله مانیسمان به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین نکات خرید لوله مانیسمان را فرابگیرید و با داشتن این اطلاعات ضروری با خیال راحت خرید خود را نهایی کنید.

 

 کارخانه لوله مانیسمان گستر اسفراین

شرکت لوله گستر اسفراین در سال 1385 با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید. قسمت بزرگی از ظرفیت تولید این شرکت به تولید لوله مانیسمان اختصاص دارد. این شرکت پنج‌خط تولیدی مدرن دارد که شامل خط‌نورد، خط کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط اتصالات یا کوپلینگ می‌شود. لوله مانیسمان لوله گستر اسفراین در دو طول 6 و 12 متر و از رده 20 تا رده 180 تولید می‌شود. سابقه موفق این شرکت در تولید لوله‌های مانیسمان برای صنایع پتروشیمی و نفت طولانی است.

 

کارخانه شرکت پروفیل فولادی اصفهان

شرکت پروفیل فولادی اصفهان به پروفیل‌سازی جباری نیز معروف است، این شرکت در نزدیکی شهر اصفهان قرار دارد و تنوع محصولات آن به بیش از 130 نوع محصول فلزی می‌رسد. استفاده از کادر فنی و مهندسی کارآزموده در این شرکت و ماشین‌آلات مدرن و دقیق و از همه مهم‌تر چهل سال سابقه کار موفق، این شرکت را به یکی از تولیدکنندگان لوله مانیسمان مهم و مطرح تبدیل کرده است.

 

قیمت لوله مانیسمان

 

 گروه صنعتی سپاهان

حتماً نام گروه صنعتی سپاهان را شنیده‌اید، این شرکت با نیم‌قرن تجربه در صنعت تولید مقاطع فولادی بسیار پرآوازه است. گروه صنعتی سپاهان با کادر حرفه‌ای، بهره‌گیری از صنعتگران مبتکر و ماهر و استفاده از فناوری‌های بروز یکی از برترین کارخانه‌های تولیدی لوله مانیسمان به شمار می‌رود. در ساخت محصولات این شرکت استانداردهای ملی و بین‌المللی بکار می‌رود. قیمت لوله مانیسمان سپاهان اصفهان با توجه به کیفیت آن مناسب است.

 

شرکت تولید لوله کیهان

شرکت تولید لوله کیهان از دیگر تولیدکنندگان مهم لوله مانیسمان در ایران است که فعالیت خود را در سال 1370 آغاز کرد. این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 350.000 تن توانسته است سهم خوبی از بازار لوله مانیسمان را در بازار ایران را از آن خود کند. محصولات شرکت فولاد کیهان با روش ERW و جوش بدون الکترود تولید می‌شود. لوله مانیسمان کیهان بعد از گذراندن مراحل کنترل کیفی وارد بازار می‌شود.

 

لوله مانیسمان کیهان

 

 

در این مقاله مهم‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده لوله‌ مانیسمان را ذکر کردیم. برای خرید لوله مانیسمان ایرانی باکیفیت، دانستن کیفیت محصولات این کارخانه‌ها و استانداردهایی که کارخانه‌های تولیدی لوله مانیسمان تحت آن محصولات خود را تولید می‌کنند، مهم است. تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران محدودند و در سالهای اخیر نیز قیمت آهن افزایش چشمگیری داشته است، بهتر است پیش از خرید این مقطع فولادی، تحقیقات کاملی را به عمل آورید.

لوله مانیسمان چیست؟ (نکاتی که باید هنگام خرید لوله مانیسمان بدانید)
در این ویدیو نکاتی که باید پیش از خرید لوله مانیسمان بدانید را می‌گوییم. نکاتی مثل انواع لوله مانسیمان، برترین سازندگان و نحوه خرید این محصول که دانستن آنها پیش از خرید، راهگشا خواهد بود.
نظرات
علی جهانگیری
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
باسلام بنا به شهرت واوازه شرکت سپاهان نیاز به خرید لو له گاز برای مسجد نیاز به راهنمایی شما راداریم
ارسال نظر جدید