قیمت و خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در ارومیه

ارومیه؛ دهمین کلان‌شهر ایران
انتشار: 1399/10/03
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
قیمت و خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در ارومیه

 

تیرآهن، میلگرد و پروفیل سه مقطع فولادی مهم در ساخت‌وساز محسوب می‌شوند که ساختمان‌سازان با آن‌ها سروکار دارند. اگر شما هم از فعالان این حوزه باشید، میدانید که در خرید این مقاطع باید به موقعیت جغرافیایی محل پروژه دقت نمایید. ارومیه به‌عنوان یکی از کلان‌شهرها محل بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز است و به همین دلیل در این مقاله به دنبال راهنمایی شما برای خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل از ارومیه هستیم. با خواندن این مقاله و آگاهی از قیمت تیرآهن در ارومیه، قیمت میلگرد در ارومیه و قیمت پروفیل در ارومیه می‌توانید با دید بازتر نسبت به خرید این مقاطع فولادی اقدام کنید. تعیین موقعیت دقیق جغرافیایی پروژه در خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل از دو جنبه اهمیت دارد. جنبه اول به شرایط آب‌وهوایی، میزان زلزله‌خیزی و خاک منطقه بستگی دارد که معمولاً کارخانه‌های نزدیک به آن محل با توجه به نیاز منطقه ‌این مقاطع را تولید می‌کنند. از طرف دیگر اگر این مقاطع را از کارخانه‌هایی تهیه کنید که نسبت به محل پروژه مسافت طولانی داشته باشند، باید هزینه حمل‌ونقل بالایی را متقبل شوید که معمولاً مطلوب ساختمان‌سازان نیست. بنابراین بهتر است در خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در هر منطقه‌ای ابتدا تولیدکنندگان اطراف آن شهر را در نظر داشته باشید و تا جای ممکن نیاز خود را از این کارخانه‌ها تهیه کنید.

 

جهت مشاهده قیمت روز هر یک از مقاطع زیر در ارومیه روی آیکون مربوطه کلیک کنید

      

 

اگر جزو علاقه‌مندان حوزه آهن و فولاد هستید و تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید، سری به صفحه راهنمای خرید آهن و فولاد آهنگر بزنید.

 

 

موقعیت جغرافیایی ارومیه

ارومیه به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان غربی، با ۷۳۶٬۲۲۴ نفر جمعیت، دهمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. در گذشته این شهر به دلیل موقعیت مناسب که در میان شاه‌راه ارتباطی قفقاز، میان‌رودان، بین‌النحرین و آسیای صغیر داشته، از مراکز تجاری محسوب می‌شد. شهرستان ارومیه از ۵ بخش و ۲۰ دهستان تشکیل شده و به‌جز شهر ارومیه، ۴ نقطه شهری دیگر نیز دارد.

 

موقعیت جغرافیایی ارومیه

 

ارومیه در بین کوه‌های آذربایجان غربی و دریاچه‌ی ارومیه قرار گرفته است. دورتادور ارومیه را کوه‌های جهودها، قیز قلعه، کوه ماه، کوه پنجه سی، کوه چهل مر شهیدان، کوه علی ایمان و کوه سیر فرا گرفته است.

 

استان آذربایجان غربی از شمال به نخجوان و ترکیه، از شرق به استان آذربایجـان شـرقی، از جنـوب بـه کردستان و از غرب به ترکیه و عـراق متصل می‌شود.

 

کارخانه های آهن و فولاد ارومیه را بشناسید

تعداد کارخانه‌های فولادی استان آذربایجان غربی بسیار محدود است؛ اما این استان در مجاورت استان آذربایجان شرقی قرار دارد که یکی از قطب‌های فولادی کشور محسوب می‌شود. شما خریداران محترم می‌توانید مقاطع فولادی مورد نیازتان را از کارخانه‌های فولادی آذربایجان شرقی تهیه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل از تبریز مراجعه کنید و همواره از قیمت آهن آلات در ارومیه مطلع باشید.

 

قوطی، پروفیل و تیرآهن در ارومیه

 

در ادامه به معرفی کارخانه‌های فولادی آذربایجان غربی می‌پردازیم:

 

1. گروه فولاد ارومیه

گروه فولاد ارومیه از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی شمال غرب ایران به‌حساب می‌آید که خود از 5 شرکت تشکیل شده است. در ادامه هریک از این شرکت‌ها را معرفی خواهیم کرد:

 

 

گروه فولاد ارومیه

 

1-1. شرکت فولاد ارومیه

شرکت فولاد ارومیه از سال 1385 به‌منظور تولید شمش‌های آلیاژی در استان آذربایجان غربی تأسیس شد.

 

1-2. شرکت نورد لوله خاورمیانه

شرکت نورد لوله خاورمیانه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد ارومیه بوده که در سال 1382 با هدف تأمین لوله و خطوط انتقال آب، گاز و نفت راه‌اندازی شد. این شرکت تاکنون توانسته حدود 20 پروژه دولتی در زمینه انتقال آب به مناطق کشاورزی را با موفقیت به پایان برساند.

 

1-3. شرکت لوله و پروفیل ارومیه

شرکت لوله و پروفیل ارومیه به‌منظور تأمین مصرف داخلی و خارجی محصولات بسیاری مانند انواع لوله‌های صنعتی، لوله‌های اسپیرال، لوله‌های مستطیلی، لوله‌های مربعی، لوله‌های آب، لوله‌های گاز و چارچوب‌های درب و پنجره را تولید می‌نماید. تنوع محصولات تولیدی این شرکت بسیار بالا بوده و حدود 250 نوع مقطع فولادی مختلف در سبد محصولات این شرکت قرار دارند.

 

1-4. شرکت چی چست گاز و گالوانیزه

شرکت چي چست گاز و گالوانیزه در سال 1388 با هدف تولید انواع لوله‌های گاز و لوله‌های فولادي و آهنی بدون درز سياه در استان آذربایجان غربی تأسیس شد.

 

کارخانه آهن و فولاد ارومیه

 

1-5. شرکت ص ن عتی دورنا

شرکت صنعتی دورنا نیز یکی دیگر از زیرمجموعه‌های گروه فولاد ارومیه است. 

 

وضعیت ساخت و ساز در ارومیه، به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی فولاد

صنعت ساخت‌وساز یکی از مهم‌ترین صنايع پيشران توسعه شهري، ارتقاي درآمد و افزايش اشتغال در جامعه محسوب می‌گردد. در چند سال گذشته ساختمان‌سازی در كشور با رکود مواجه شده که آذربايجان غربي و شهر اروميه هم از این امر مستثنا نبوده‌اند. ميزان ساخت‌وساز در ارومیه طی پنج سال اخیر از 3 میلیون و  500 هزار مترمربع، به کمتر از یک میلیون مترمربع رسیده است که کاهش شدید 75 درصدی را نشان می‌دهد. بخشی از این کاهش به‌دلیل وجود تحریم‌ها، افزایش نرخ تورم و شیوع کرونا قابل‌قبول است؛ اما آمارها نشان می‌دهد اوضاع ساخت‌وساز در این شهر بسیار نگران‌کننده است.

 

ساخت و ساز در ارومیه

 

در این شرایط از شهرداری ارومیه و دیگر ارگان‌های مسئول انتظار می‌رود تا با اتخاذ تصمیم‌های منطقی نه‌تنها از رکود بیشتر ساخت‌وساز در این شهر جلوگیری نمایند، بلکه موجبات رونق این صنعت در این شهر را نیز فراهم آورند.

 

پیشنهاد آهنگر برای خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در ارومیه

آهنگر برای خرید تیرآهن، میلگرد و پروفیل در شهر ارومیه برای شما پیشنهاد‌هایی دارد:

  • >اولین پیشنهاد ما برای خرید میلگرد است: بسته به بودجه‌بندی و نیاز شما میلگرد ظفربناب، میلگرد شاهین بناب، میلگرد میانه و میلگرد آذر امین می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای خرید باشند. اگر به دنبال میلگردی سبک‌بار هستید میلگرد ظفر و شاهین انتخاب‌های بهتری هستند؛ اما اگر به محصولی با کیفیت بالاتر نیاز دارید، توصیه ما میلگرد میانه است.

 

 

  • >برای خرید تیرآهن در ارومیه «تیرآهن ظفر» بهترین گزینه است. البته می‌توانید تیرآهن فایکو را نیز در نظر داشته باشید.

 

 

  • >محصولات کارخانه مهر سهند برای خرید پروفیل در شمال غرب ایران گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند؛ اما اگر پروفیل‌های این کارخانه جواب‌گوی نیاز شما نبودند، سری به تولیدکننده‌های پروفیل در تهران مانند ‌پروفیل جهان و پروفیل کیان پرشیا بزنید.

 

باوجوداینکه استان آذربایجان غربی کارخانه تولید فولاد زیادی ندارد؛ اما جای نگرانی برای ساختمان‌سازان این منطقه نخواهد بود؛ زیرا استان هم‌جوار آن‌ها، آذربایجان شرقی، مملو از کارخانه‌های فولادی است که انواع مقاطع فولادی را تولید می‌کنند. فعالان ساخت و ساز این استان می‌توانند پس از استعلام قیمت روز تیرآهن در اورمیه، قیمت پروفیل در ارومیه و قیمت میلگرد ارومیه از سایت یا کارشناسان فروش آهنگر، برای خرید این مقاطع فولادی اقدام کنند.

 

سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

میلگرد ظفربناب، میلگرد شاهین بناب، میلگرد میانه و میلگرد آذر امین از جمله تولیدکنندگان میلگرد در ایران هستند که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی شهر ارومیه واقع شده اند.

پاسخ :

در حال حاضر گروه فولاد ارومیه تنها تولیدکننده فولاد در ارومیه است که خود از زیر مجموعه های زیر تشکیل شده است:

1. شرکت فولاد ارومیه

2. شرکت نورد لوله خاورمیانه

3. شرکت لوله و پروفیل ارومیه

4. شرکت چی چست گاز و گالوانیزه

5. شرکت صنعتی دورنا

 

پاسخ :

موقعیت جغرافیایی کارخانه از دو جنبه اهمیت دارد:

1. هر کارخانه تولیدکننده مقاطع فولادی محصولات خود را با توجه به شرایط آب‌وهوایی، میزان زلزله‌خیزی و خاک منطقه ای که در آن قرار گرفته می سازد.

2. به دلیل وزن بالای مقاطع فولادی در صورت وجود مسافت طولانی بین کارخانه تا محل پروزه سبب میشود تا هزینه حمل‌ونقل بالایی را متقبل شوید که معمولاً مطلوب ساختمان‌سازان نیست.

نظرات
ستار روغنی
یکشنبه 10 مرداد 1400
میلگرد ارگ هم برای ساکنین ارومیه مناسبه؟
مدیر سایت
یکشنبه 10 مرداد 1400
بله ولی میلگرد کارخانه های بناب به علت کمتر بودن کرایه حمل بار، مناسب تره. 
کامران جمالی
شنبه 26 تیر 1400
تیرآهن ظفر درچه سایزهایی تولید میشه؟
مدیر سایت
شنبه 26 تیر 1400
14 و 20
میرزا اکبری
سه شنبه 15 تیر 1400
میلگرد آذر امین بهتره یا تیکمه داش؟
مدیر سایت
سه شنبه 15 تیر 1400
هر دو میلگرد وزن و قیمت مشابهی دارن.
ارسال نظر جدید