5 مورد از بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه+مشخصات محصولات

با مطالعه این مقاله می‌توانید با کارخانه‌های برتر تولیدکننده ورق گالوانیزه در ایران آشنا شوید و مشخصات محصولاتشان را بشناسید
انتشار: 1400/04/15
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
5 مورد از بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه+مشخصات محصولات

 

فرایند گالوانیزاسیون می‌تواند از فولاد در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت کند امری که در مناطق با رطوبت بالا یا در معرض مواد شیمیایی خورنده اجتناب‌ناپذیر است.

 

ورق‌های فولادی نیز به دلیل کاربردهایی بسیاری که در صنایع مختلف ازجمله ساخت مخازن دارند امکان خوردگی بسیاری خواهند داشت، بنابراین کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه به وجود آمدند.

 

اگر شما راهنمای خرید ورق گالوانیزه را خوانده باشید می‌دانید یکی از نکات مهمی که در فرایند خرید باید به آن توجه کنید، آشنایی با بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه را به شما معرفی کنیم.

 

 

معرفی بهترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه

در این بخش به سراغ کارخانه‌های برتر ورق گالوانیزه در ایران خواهیم رفت. در نظر داشته باشید که طی سال‌های اخیر میزان تولید این محصول در کشور با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با 5 مورد از بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در ایران آشنا شوید:

 

بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه

 

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

بی‌شک یکی از بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در ایران مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در کشور است. ورق گالوانیزه تولیدشده در این کارخانه برای استفاده در صنایع خودروسازی، ساختمان، لوازم‌خانگی و صنایع فلزی مناسب است.

 

 

فولاد مبارکه اصفهان یکی از کارخانه‌های برتر تولیدکننده ورق گالوانیزه است که با ظرفیت تولید 200 هزار تن ورق گالوانیزه در سال، محصولات خود را به روش غوطه‌وری گرم تولید می‌کند. محصول این کارخانه در بازار به‌صورت کلاف سرد در ضخامت‌های 2 تا 0.25 میلی‌متر با عرض 750 تا 1510 میلی‌متر در دو کیفیت ظاهری معمولی و بهبود یافته عرضه می‌شود. وزن کلاف ورق گالوانیزه فولاد مبارکه 3 تا 20 تن و وزن مجموع پوشش گالوانیزه برای هر دو سطح نیز 100 تا 350 گرم بر مترمربع است. وزن روغن لایه روغن هم حداکثر 2 گرم در هر مترمربع از سطح ورق خواهد بود.

 

شرکت صنایع هفت الماس

صنایع هفت الماس در سال 1375 به منظور تولید انواع ورق فولادی ازجمله ورق گالوانیزه و ضدزنگ راه‌اندازی شد. کارخانه هفت الماس با ظرفیت تولید سالیانه 100 هزار تن ورق گالوانیزه، حدود پانزده درصد از بازار داخل را به خود اختصاص داده و سالیانه حدود 20 تا 40 درصد از ورق‌های گالوانیزه خود را به خارج از کشور صادر می‌نماید.

 

قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس

 

ورق گالوانیزه هفت الماس به‌صورت کلاف، ورق مسطح، ورق فرم دار (سینوسی و ذوزنقه) و ورق نواربری شده تولید می‌شود. در جدول زیر مشخصات هریک از این ورق‌ها آمده است:

 

مشخصات ورق گالوانیزه مجتمع فولاد مبارکه

ردیف

نام

عرض (میلی‌متر)

ضخامت (میلی‌متر)

1

ورق گالوانیزه کلافی

720 تا 1280

0.18 تا 2.5

2

ورق گالوانیزه مسطح

450 تا 1280

0.18 تا 2

3

ورق گالوانیزه فرم دار سینوسی

930 تا 1185

0.3 تا 1.25

4

ورق گالوانیزه فرم دار ذوزنقه

773 تا 885

0.3 تا 1.25

5

ورق گالوانیزه نواربری شده

32 تا 1270

0.3 تا 2.5

 

 

 

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

فولاد امیرکبیر کاشان یکی دیگر از کارخانه‌هایی است که در معرفی بهترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه باید به آن اشاره کرد. امیرکبیر کاشان در سال 1374 به‌منظور تولید ورق گالوانیزه تأسیس و پس از 3 سال به بهره‌برداری رسید.

 

ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان

 

ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان به روش غوطه‌وری گرم مداوم تولید می‌شود و در صنایعی مانند خودروسازی، لوازم‌خانگی و پرس‌کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان در سه مدل کلاف، مسطح و فرم دار سینوسی و ذوزنقه تولید می‌شود که مشخصات آن‌ها در جدول زیر آمده است:

 

مشخصات ورق گالوانیزه امیرکبیر کاشان

ردیف

نام

عرض (میلی‌متر)

ضخامت (میلی‌متر)

1

ورق گالوانیزه کلافی

600 تا 1250

0.25 تا 1.5

2

ورق گالوانیزه مسطح

600 تا 1250

0.25 تا 1.2

3

ورق گالوانیزه فرم دار سینوسی و ذوزنقه

وابسته به عرض ورق ورودی

0.4 تا 0.8

 

 

 شرکت ورق خودرو شهرکرد

شرکت ورق خودرو شهرکرد یکی دیگر از کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق گالوانیزه در ایران است که بیشتر محصولاتش در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارخانه ورق خودرو شهرکرد با ظرفیت تولید سالیانه 400 هزار تن ورق گالوانیزه توانسته تا حدود زیادی نیاز بازار داخل به این محصول را برطرف کند. قیمت آهن و مقاطع فولادی که در داخل کشور تولید می‌شوند به‌صرفه‌تر از نمونه‌های خارجی است. صنعت خودروسازی نیز توانسته با جایگزینی محصولات داخلی به‌جای ورق‌های گالوانیزه وارداتی قیمت خودرو را تا حدود بسیاری کاهش دهد.

این کارخانه ورق گالوانیزه را به روش غوطه‌وری گرم پیوسته با ضخامت 0.4 تا 2 میلی‌متر در عرض 800 تا 1880 میلی‌متر تولید می‌کند. وزن پوشش گالوانیزه در هر دو طرف ورق 60 تا 350 گرم بر مترمربع و وزن کروماته 10 تا 20 میلی‌گرم بر هر مترمربع است. جرم روغن استفاده شده در هر طرف ورق گالوانیزه شهرکرد 0.2 تا 2 گرم بر مترمربع است.

 

کارخانه صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال

کارخانه فولاد تاراز در سال 87 در شهرک صنعتی شهرکرد تأسیس و 7 سال بعد به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولیدی برابر با 330000 تن در سال دارد.

ورق‌های گالوانیزه تاراز در گریدهای خودرویی، DX51، DX52، DX53 و ... تولید می‌شوند و وزن لایه پوششی آن‌ها از 60 تا 270 گرم بر مترمربع است.

 

ورق گالوانیزه تاراز چهار محال

 

حال که با بهترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه آشنا شدید می‌توانید با توجه به ارزیابی قیمت این محصول اقدام به خرید کنید. البته قیمت ورق گالوانیزه علاوه بر میزان پوشش روی، به روش تولید آن نیز بستگی دارد. با توجه به اینکه کارخانه‌های تولیدکننده‌ی ورق گالوانیزه می‌توانند روش‌های مختلفی در تولید این محصول به کار بگیرند قیمت ورق گالوانیزه در بازار می‌تواند از برندی به برند دیگر متفاوت باشد. پس در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

ندا حیدری
- نویسنده
ارسال نظر جدید