برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد + لیست و شماره تماس کارخانه های تولید میلگرد

قیمت میلگرد به تولیدکننده آن وابسته است
انتشار: 1399/11/13
اخبار بروزرسانی: 1402/07/29
برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد + لیست و شماره تماس کارخانه های تولید میلگرد
تولیدکنندگان میلگرد - 6:02 دقیقه

 

صنعت فولاد کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به رتبه دهم تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان تبدیل شده است.

 

خوشبختانه ایران در حال حاضر در تولید میلگرد به خودکفایی رسیده و حتی تولیدکنندگان میلگرد در ایران بخشی از محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر ارسال می‌کنند.

 

اگر راهنمای خرید میلگرد را خوانده باشید، می‌دانید که علاوه بر لزوم اطلاع از قیمت آهن، یکی از نکات مهم در خرید این محصول شناخت کارخانه‌های میلگرد در کشور است. به همین منظور در این مقاله به معرفی تولیدکنندگان میلگرد در ایران خواهیم پرداخت. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تولیدکنندگان برتر میلگرد کشور را بشناسید با ما همراه باشید. کارخانه‌های زیر، بیشتر ظرفیت تولید میلگرد کشور را تأمین می‌کنند.

 

 

بهترین میلگرد ایران توسط کدام کارخانه تولید می‌شود؟

برخی عقیده دارند که بهترین میلگرد ایران توسط کارخانه ذوب‌آهن تولید می‌شود. البته این حرف می‌تواند تا حدودی درست باشد، چراکه این وزن میلگرد ذوب‌آهن به وزن جدول اشتال بسیار نزدیک است. در حال حاضر تعداد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد باکیفیت و استاندارد کم نیست و در این مقاله، با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

بی‌ کیفیت‌ ترین میلگرد ایران توسط کدام کارخانه تولید می‌شود؟

پیدا کردن میلگرد بی‌کیفیت از پیدا کردن نوع باکیفیت آن سخت‌تر است؛ چراکه در حال حاضر کمتر کارخانه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که محصولات آن با استاندارد ملی ایران مطابقت نداشته باشد و اصولاً تولید میلگرد بدون داشتن این استاندارد غیرممکن است. برای تشخیص بی ‌کیفیت ‌ترین میلگرد، به وضعیت ظاهری، وزن و سلامت آج‌های آن دقت کنید.

 

لیست کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران؛ از شرق تا غرب و شمال تا جنوب

در ادامه، با کامل‌ترین لیست کارخانه های تولید میلگرد در ایران آشنا می شوید:

 

1. کارخانه میلگرد ظفر بناب

کارخانه میلگرد ظفر بناب کارخانه‌ی فولادی است که در سال 1386 در شمال غرب ایران واقع شده و در حال حاضر به تولید انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی مشغول است.

میلگرد بناب مطابق با استاندارد DIN اروپا، ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران در 2 گرید A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. قیمت میلگرد بناب به دلیل وزن پایین‌تر نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

 

میلگرد بناب

 

ZN.CT  آرم حک شده روی میلگرد ظفر بناب بوده که می‌تواند نشانه اصالت کالای خریداری شما باشد.

2. کارخانه میلگرد ذوب‌آهن اصفهان

کارخانه میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده میلگرد و سایر مقاطع طویل فولادی در سال ۱۳50 در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان تأسیس شد.

مجتمع ذوب‌آهن برند معروف در تولید میلگرد در ایران بوده که محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار است. ميلگرد اصفهان به‌صورت ساده يا آجدار با گریدهای A3 و A4 در سایزهای 8 تا 32 به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت میلگرد اصفهان اغلب جزو بالاترین قیمت‌های بازار است. در تشخیص اصالت این محصول در نظر داشته باشید که حروف ESCO بر روی میلگرد اصفهان حک می‌شود.

 

 

میلگرد اصفهان

 

3. کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس

کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس به‌عنوان یکی از کارخانه‌های میلگرد در سال 1393 در استان چهارمحال و بختیاری تأسیس شد. در حال حاضر میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی ازجمله محصولات این کارخانه محسوب می‌شوند.

جالب است بدانید قیمت میلگرد زاگرس طی یک سال گذشته (از 15 بهمن 98 تا 12 بهمن 99) حدود 6،850 تومان افزایش داشته است. به خاطر داشته باشید که روی میلگرد زاگرس حروف اختصاری SFZ CT  حک می‌شود.

 

 

میلگرد میانه

 

4. کارخانه میلگرد میانه

کارخانه میلگرد میانه تبریز در سال ۱۳۷۹ در جنوب شرق میانه به‌منظور تولید میلگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این کارخانه از برترین تولیدکنندگان میلگرد ساده و ساختمانی در کشور به شمار می‌رود و توانایی تولید انواع گریدهای میلگرد در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 را دارد. از مشخصات میلگرد میانه این است که روی آن دو حرف F روبروی هم حک می‌شود.

اگر قصد خرید مستقیم از این کارخانه را دارید باید بدانید کارخانه میانه زیر 15 تن را بارگیری نمی‌کند. قیمت میلگرد میانه در 11 بهمن سال 98، 5290 تومان بود که بعد از گذشت یک سال تقریباً دو برابر شده و در 11 بهمن 99 به 12410 تومان رسیده است.

 

5. کارخانه فولاد خراسان (میلگرد نیشابور)

اگر از مهندسان ساختمان در شمال شرق کشور هستید، احتمالاً میلگرد نیشابور به گوشتان آشناست. میلگرد نیشابور معروف‌ترین محصول کارخانه فولاد خراسان است که در سال 1381 در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور راه‌اندازی شد.

کارخانه فولاد خراسان (میلگرد نیشابور) انواع میلگردهای ساده و آجدار را در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌کند که مشخصات این محصولات از استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تبعیت می‌کنند.

 

میلگرد نیشابور

 

روی میلگرد نیشابور علامت اختصاری N یا KSC CO حک می‌شود. اغلب قیمت میلگرد نیشابور جزو رده‌های بالا محسوب می‌شود و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

 

6. کارخانه میلگرد راد همدان

کارخانه میلگرد راد همدان در سال 1390 به‌منظور تولید مقاطع فولادی تأسیس و در سال 1396 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه انواع میلگردهای A1، A2 و A3 را در سایز 8 تا 32 میلی‌متر مطابق با استاندارد میلگرد ایران تولید می‌کند. روی میلگرد همدان علامت اختصاری RAD حک می‌شود. قیمت میلگرد راد همدان هر روز در وبسایت آهنگر به روز رسانی می‌شود.

 

7. کارخانه میلگرد سرمد ابرکوه یزد

کارخانه میلگرد سرمد ابرکوه یزد در سال 1391 در کیلومتر 15 جاده ابرکوه-یزد راه‌اندازی شد. این کارخانه یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان میلگرد نواحی مرکز کشور است که محصولات خود را از سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر با گرید A3 به بازار عرضه می‌کند. میلگردهای تولیدی این کارخانه با نام میلگرد ابرکوه در بازار شناخته می‌شوند.

 

میلگرد ابرکوه

 

جالب است بدانید اغلب قیمت میلگرد ابرکوه در بازار نسبت به دیگر رقبا کمتر است. این محصول با علامت اختصاری SAIS CT قابل‌شناسایی خواهد بود.

 

8. کارخانه میلگرد آناهیتا

فولاد آناهیتا گیلان یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در شمال کشور بوده که در سال 1392 در رشت تأسیس شد. انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزها و استانداردهای مختلف در سبد محصولات این کارخانه موجود است.

 

میلگرد آناهیتا

 

دقت داشته باشید که از مشخصات میلگرد آناهیتا این است که  روی آن با گرید A2 حروف A.G.J.U، گرید A3 حروف A.G.C.T و گرید A4 حروف A.G.S.T حک می‌شود. قیمت میلگرد آناهیتا رشت با توجه به وزن سبک آن نسبت به دیگر تولیدکنندگان میلگرد در کشور قیمتی مناسب داشته و حتی برای مصرف‌کنندگان شمال و شمال غربی کشور مقرون‌به‌صرفه است.

 

9. کارخانه میلگرد شاهین بناب

کارخانه میلگرد شاهین بناب در سال ۱۳۸۳ به‌منظور تولید مقاطع طویل فولادی ازجمله میلگرد در شهر بناب تأسیس شد. ميلگرد آجدار شاهین در گریدهای A2و A3، در سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شود. از مشخصات میلگرد شاهین می توان به آرم مشخصه آن که حروف اختصاری BS-CT است، اشاره کرد.

برای مشادهده قیمت میلگرد شاهین بناب می‌نوانید روی لینک کلیک کنید.

 

10. کارخانه میلگرد سیادن ابهر

کارخانه میلگرد سیادن ابهر در سال 1385 با هدف تأمین میلگرد موردنیاز کشور تأسیس شد. کارخانه سیادن ابهر میلگردهای A2 و A3 در سایزهای 8 تا 28 میلی‌متر تولید می‌کند. روی میلگرد ابهر آرم اختصاصی KFA TC حک شده است. در حال حاضر این کارخانه در بازار با نام «عتیق آذر سهند» نیز شناخته می‌شود.

اگر قیمت امروز میلگرد را مشاهده کنید، خواهید دید که قیمت میلگرد ابهر نیز طی یک سال گذشته دو برابر شده است.

 

میلگرد بافق

 

11. کارخانه میلگرد بافق یزد

کارخانه میلگرد بافق در سال 1394 در شهر یزد با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن راه اندازی شد. وزن میلگرد بافق نزدیک به مقدار ماکزیمم جدول اشتال است و مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می‌شود. به دلیل همین کیفیت مناسب، قیمت میلگرد بافق هم چندان ارزان نیست.

مشخصات میلگرد بافق یزد این است که به‌صورت آجدار و در گرید A3 در سایز 8 تا 32 میلی‌متر با وزنی نزدیک به مقدار ماکزیمم جدول اشتال مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می‌شود. روی میلگرد بافق یزد کلمه "فولاد بافق" یا "BMISCO" حک‌شده است.

 

12. کارخانه میلگرد آریا ذوب

کارخانه میلگرد آریا ذوب در سال 1383 در منطقه صنعتی اشتهارد با ظرفیت تولید 350000 هزار تن با هدف خودکفایی کشور در زمینه محصولات فولادی آغاز به کار کرد. از اصلی ترین مشخصات میلگرد آریا ذوب این است که در گریدهای A2 با سایز 10 و گرید A3 در سایزهای 8 تا 20 تولید می‌شود که مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 است. محصولات این کارخانه در حال حاضر چهل درصد از سهم بازار میلگرد را در اختیار دارند.

 

قیمت میلگرد آریا ذوب

 

13. کارخانه میلگرد آذر امین

کارخانه صنایع آذر فولاد امین در سال 1390 در منطقه تیکمه داش استان آذربایجان شرقی با ظرفیت 300.000 تن در سال راه‌اندازی شده است. میلگرد آذر امین در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. مشخصات کامل میلگرد آذر امین مطالعه کنید.

 

14. کارخانه میلگرد شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود در سال 1380 در استان سمنان با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن میلگرد راه‌اندازی شد. میلگرد شاهرود با گرید A3 در سایزهای 10 تا 28 میلی‌متر با طول 12 متر در بندیل‌های 2 تا 5 تنی بسته‌بندی و در بازار عرضه می‌شود. با توجه به نزدیکی وزن میلگرد شاهرود به مقادیر جدول اشتال می‌توان گفت این محصول کیفیت خوبی دارد. به دلیل همین کیفیت، قیمت میلگرد شاهرود منطقی است. دقت داشته باشید که علامت SHS روی میلگرد شاهرود حک شده باشد.

 

15. فولاد ارگ تبریز

این کارخانه نخستین میلگردهای خود را در سال 1391 وارد بازار نمود. میلگرد فولاد ارگ تبریز در بازار با نام میلگرد تبریز شناخته شده و تنها در گرید A3 تولید می‌شود. از مزایای میلگرد ارگ تبریز می‌توان به کیفیت صادراتی و مناسب بودن آن برای سازه‌های بتنی، اشاره نمود. همچنین بروزترین قیمت میلگرد تبریز را می‌توانید مشاهده کنید.

 

16. فولاد امیرکبیر خزر

فولاد امیرکبیر خزر در سال 1383 در شهرک صنعتی رشت تاسیس شده و سالانه 750.000 تن میلگرد آجدار تولید می کند. میلگرد امیرکبیر خزر در تمامی گریدهای A2 تا A4 تولید می شود. همچنین برای اطلاعات بیشتر مقاله مشخصات و جدول وزن میلگرد امیرکبیر را مطالعه کنید.

 

17.کارخانه تولید میلگرد دزفول روهینا

مجتمع فولاد روهینا جنوب در سال ۱۳۸۹ در نزدیکی شهر دزفول مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این کارخانه از دو فاز به نام‌های «ریبار» و «میدا» تشکیل شده که هردو انواع مختلف میلگرد را تولید می‌کنند.

اگر بخواهیم از مشخصات میلگرد دزفول بگوییم، می‌توان گفت در گریدهای A3 و A4 به‌صورت شاخه‌ای در سایزهای 8 تا 32 با طول 12 متر تولید شده و علامت اختصاری ROUHINA روی آن‌ها حک می‌شود.

 

18. کارخانه میلگرد البرز ایرانیان (فایکو)

کارخانه البرز ایرانیان یا فایکو از تولیدکنندگان میلگرد است که در شهر ساری واقع شده است. این میلگرد به‌صورت آجدار A3 از سایز 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله جدول وزن میلگرد فایکو را مطالعه کنید.

 

19. کارخانه کاوه تیکمه داش تبریز

کارخانه تیکمه داش تبریز از جوان‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد آجدار در کشورمان است که در سال 1391 نخستین محصولات خود را روانه بازار نمود. میلگرد تیکمه داش در حال حاضر به صورت ساده و آجدار و در تمامی گریدهای A1، A2، A3 و A4 و در سایزهای 8 تا 24 میلی‌متری تولید می‌شود.

آیا مهم ترین مشخصات میلگرد تیکمه داش را می‌دانید؟

 

20. کارخانه میلگرد پرشین فولاد

کارخانه پرشین فولاد در سال 1365 در تاکستان تأسیس و در سال 1385 با ظرفیت تولید سالیانه 500 هزار تن میلگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر میلگرد پرشین فولاد در گرید A3 بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3132 در سایزهای 8 تا 32 با طول 12 متر تولید می‌شود. همچنین برای دیدن جدول وزن این میلگرد به مقاله مشخصات میلگرد پرشین مراجعه کنید.

 

21. کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان، همانطور که از نامش پیداست، در شهر سیرجان در سال 1388 تاسیس شد. قیمت خوب و کیفیت مناسب محصولات این کارخانه، مخصوصاً میلگرد، سبب شد تا صف‌های عظیم و طولانی را از آن خود کند. جهان فولاد سیرجان اعلام کرد که به زودی شاهد صادرات محصولات این کارخانه ابتدا به افغانستان و سپس به دیگر کشورها خواهیم بود. برای اطلاع از وزن میلگرد جهان فولاد سیرجان و همچنین دیگر مشخصات محصولات این کارخانه میتوانید به مقاله "چرا میلگرد جهان فولاد سیرجان را انتخاب کنیم؟" مراجعه کنید.

 

21 کارخانه تولید میلگرد در ایران

 

چگونه شماره تماس کارخانه‌ های تولید میلگرد را پیدا کنید؟

حقیقت این است که برای افراد حقیقی و اکثر شرکت‌ها، خرید میلگرد از طریق گرفتن شماره تماس کارخانه های تولید میلگرد، کاری دشوار و تقریبا غیرممکن است. برای خرید میلگرد از درب کارخانه، می‌توانید با کارشناسان فروش آهنگر و از طریق شماره تلفن 02143000023 تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که میلگرد موردنظرتان را به قیمت درب کارخانه برای شما تهیه کنند.

 

قیمت میلگرد به ابعاد، شاخه، وزن، گرید، قیمت جهانی فولاد و میزان عرضه و تقاضا وابسته است. نام کارخانه تولیدکننده میلگرد هم از عوامل مهم قیمت‌گذاری این محصول به شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است قبل از سفارش و خرید میلگرد اطلاعات کافی در مورد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در ایران داشته باشید.بلاگ آهنگر اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت میلگرد هم می‌توانید صفحه محصول آن را ببینید. 

 

ندا حیدری
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

کارخانه میانه تبریز توانایی تولید انواع میلگرد در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر را دارد. 

پاسخ :

میلگرد بناب در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری تولید می شود. اصالت میلگرد ظفر بناب را با علامت ZN.CT می‌توان تشخیص داد. 

پاسخ :

میلگرد ذوب آهن اصفهان در گریدهای A3 و A4 و در سایزهای 8 تا 32 میلی متری وارد بازار می‌شود. 

نظرات
علی امیرپور
پنجشنبه 4 اسفند 1401
سلام و احترام بنظرم قدیمی ترین کارخانه نوردی ایران یعنی مجموعه گروه ملی صنعتی فولاد ایران رو فراموش کردید اینجا تنها تولید کننده لوله بدون درز کشور هست همچنین انواع میلگرد ،مفتول،و تیر آهن در این مجموعه بزرگ تولید می شود
رضا
دوشنبه 2 آبان 1401
سلام میگلرد دورپاد خوبه؟
مدیر سایت
دوشنبه 2 آبان 1401
سلام
خوب بودن رو توی چی تعریف میکنید؟
تقریبا تمامی میلگرد های ایران طبق استاندارد تعریف میشن ولی هر کدوم مزایا و معایبی دارند
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02143000023 تماس بگیرید
حسین فلا
جمعه 25 شهریور 1401
سلام استفاده از میگلرد های درپاد و ارگ تبریز که شکنندگی دارند به نظرتون استفاده بشه در ساختمان سازی؟ آناهیتا گیلان خوبه؟
مدیر سایت
جمعه 25 شهریور 1401

سلام ودرود

الان روی بیشتر میلگردای تولید داخل عملیات ترمکس انجام میشه که از شکنندگیشون کم میکنه.

تفاوت میلگرد آناهیتا و ارگ بیشتر مربوط به وزنه.

آناهیتا سبک تره اگه بخری تعداد بیشتری تو یه بار به دستت میرسه

ارسال نظر جدید