تحلیل بازار میلگرد در بهمن‌ماه 99

ثبات قیمت میلگرد در بهمن ماه 99
انتشار: 1399/12/02
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
تحلیل بازار میلگرد در  بهمن‌ماه 99

همواره پیگیری تحلیل بازار میلگرد برای خریداران این محصول جالب است. تغییرات قیمت میلگرد به عوامل متعددی ازجمله تغییرات قیمت‌های جهانی فولاد، تغییرات نرخ ارز، مصوبه‌های دولتی، میزان عرضه و تقاضا و وضعیت آب و هوایی بستگی دارد.

در ادامه این مطلب با در نظر گرفت تمامی این موارد، میلگرد 20 ذوب‌آهن اصفهان را به‌عنوان مرجع قیمت قراردادیم و به تحلیل وضعیت بازار میلگرد در بهمن‌ماه خواهیم پرداخت.

 

 

تغییرات قیمت میلگرد در بهمن‌ماه 99

طی ماه گذشته قیمت میلگرد در کانال 12 هزار تومان باقی ماند و می‌توان نتیجه گرفت که قیمت میلگرد در بهمن‌ماه 99 شرایط ایده آلی را سپری کرده و بازار مقاطع فولادی ازجمله میلگرد پس از مدت‌ها به ثبات و آرامش نسبی رسیده است. در نمودار زیر تغییرات قیمت میلگرد در بهمن‌ماه 99 را مشاهده می‌کنید:

 

تحلیل میلگرد بهمن 99

 

قیمت جهانی فولاد چه تأثیری بر قیمت میلگرد در بهمن‌ماه داشت؟

به دلیل ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در بیشتر کشورها، قیمت بین‌المللی فولاد در ماهی که گذشت با کاهش همراه بود. همین امر یکی از دلایلی بود که سبب شد در ایران نیز قیمت میلگرد افزایش چندانی را تجربه نکند و تقریباً ثابت بماند.

 

تأثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت میلگرد

نرخ دلار در بهمن‌ماه بین 23 هزار تومان تا 25 هزار تومان نوسان داشت و می‌توان گفت در بهمن‌ماه 99 بالاخره بازار ارز و دلار بعد از مدت‌ها آشفتگی تا حدودی روی آرامش و ثبات را دید.

از همین رو قیمت آهن و فولاد هم که بستگی زیادی به قیمت ارز دارد از نوسانات شدید در امان ماند و امروز می‌توانیم در مورد تحلیل تغییرات قیمت میلگرد بهمن‌ماه از آرامش و ثبات صحبت کنیم.

 

عرضه و تقاضا میلگرد در بهمن‌ماه 99 به چه ترتیب بود؟

با ثبات قیمت‌ها در بازار میلگرد میزان عرضه و تقاضا این محصول در بورس کالا نیز بهبود پیدا کرد و تقریباً بیشتر میلگردهای عرضه‌شده در بورس به فروش رسیدند.

 

اخبار سیاسی و تصمیمات دولتی چه تأثیری بر قیمت میلگرد داشت؟

تغییرات قیمت میلگرد در بهمن‌ماه 99 تا حدودی نیز بستگی به خبرهای سیاسی داشت. بار روانی مثبت شروع به کار رئیس‌جمهور جدید آمریکا، خبر مربوط به اصلاح نواقص شیوه‌نامه جدید آهن و فولاد و اخبار مربوط به تصویب طرح فولادی مجلس مواردی بود که بر قیمت میلگرد در بازار تأثیر گذاشت. خوشبختانه تمامی این موارد جو مثبتی داشت و درنهایت باعث بهبود شرایط بازار میلگرد در بهمن 99 شد.

 

پیش‌بینی تغییرات قیمت میلگرد در اسفندماه 99

علی‌رغم ثباتی که طی بهمن‌ماه در بازار میلگرد دیده شد، به نظر می‌رسد با نزدیکی به شب عید باید انتظار افزایش قیمت این محصول را داشت. اغلب تولیدکنندگان با نزدیکی به شب عید با وارد کردن شوک به بازار به دنبال افزایش نقدینگی خود هستند؛ بنابراین اگر در روزهای آتی با بسته شدن فروش برخی تولیدکنندگان میلگرد در بازار مواجه شدید یا اگر افزایش نسبی در لیست قیمت‌های آن‌ها به وجود آمد زیاد شوکه نشوید.

از طرفی با شروع اسفندماه شرایط آب و هوایی بهتری برای ساخت‌وساز خواهیم داشت که می‌تواند تقاضا برای میلگرد را بالا ببرد. این افزایش تقاضا نیز می‌تواند موجب افزایش قیمت شود.

ندا حیدری
- نویسنده
نظرات
صدرا
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
کاهش قیمت ها دوباره همون شه.
مدیر سایت
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
اگر سیر نزولی هفته گذشته ادامه پیدا کنه احتمالش هست. 
اشکان پناهی
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کش قیمتها در همون شرایط میموند
مدیر سایت
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
بله متاسفانه در فروردین 1400 همچنان شاهد رشد قیمت آهن و فولاد بودیم البته با شیب ملایمتر نسبت به افزایش قیمتها در سال 99
ارسال نظر جدید