وزن میلگرد پرشین؛ همراه با مشخصات و علامت اختصاری

در این مقاله مشخصات میلگرد پرشین را بررسی می‌کنیم
انتشار: 1400/03/17
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
وزن میلگرد پرشین؛ همراه با مشخصات و علامت اختصاری

 

کدام یک از مشخصات میلگرد پرشین در خرید برای شما مهم است و به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ اگر می‌خواهید خرید مناسبی داشته باشید بهتر است قبل از هر چیز وزن، قیمت و استانداردهای میلگرد پرشین را بدانید و آن را با دیگر برندهای موجود در بازار مقایسه کنید. وقتی تمام این موارد را بررسی کردید درنهایت این شمایید که باید ببینید می‌خواهید میلگرد پرشین فولاد را در سبد خریدتان قرار دهید یا خیر. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات خرید میلگرد پرشین را به شما بگوییم.

 

 

معرفی کارخانه میلگرد پرشین فولاد آریا

کارخانه پرشین فولاد یکی از تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که اولین بار در سال 1365 به‌منظور تولید انواع میلگرد ساختمانی در تاکستان تأسیس شد؛ اما بهره‌برداری از آن 20 سال بعد یعنی در سال 1385 با ظرفیت تولید سالیانه 500 هزار تن اتفاق افتاد. این کارخانه در آینده قصد اجرای طرح‌های توسعه‌ای ازجمله راه‌اندازی بخش ذوب و ریخته‌گری و تولید آهن اسفنجی را نیز دارد.

 

 

 

کارخانه میلگرد پرشین فولاد آریا

 

آیا استانداردهای میلگرد پرشین فولاد، ضامن کیفیتش است؟

یکی از نکاتی که می‌تواند بر کیفیت نهایی میلگرد تأثیرگذار باشد، استانداردهای مورداستفاده در ساخت محصول است.

 

میلگرد پرشین فولاد بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3132 به‌صورت گرید A3 در سایزهای 8 تا 32 با طول 12 متر از مواد اولیه‌ای مانند آهن اسفنجی، قراضه، بیلت و شمش‌هایی با حداکثر 0.03 درصد فسفر تولید می‌شود.

 

استفاده از دستگاه‌های CNC برای انجام آج زنی سبب می‌شود که درنهایت میلگرد کیفیت مطلوبی داشته باشد. به این صورت که آج‌های طولی و عرضی طوری با دقت تعبیه می‌شوند که در مجاورت هم قرار نگرفته و به هم برخورد نکنند؛ بنابراین پیوند بتن و آرماتور بهتر اتفاق می‌افتد و سازه‌ای بادوام‌تر خواهید داشت.

 

 

پس از تولید نیز آزمایش‌های کشش، فشار و خمش روی میلگرد پرشین صورت می‌گیرد تا از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

 

میلگرد پرشین فولاد

 

مهم‌ترین مشخصات میلگرد پرشین

میلگرد پرشین فولاد از نوع گرید A3 آج 400 (جناغی) بوده که از فولاد نیمه سخت ساخته می‌شود. مشخصات میلگرد پرشین را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فیزیکی میلگرد پرشین فولاد

مقاومت کششی

(نیوتن بر مترمربع)

مقاومت تسلیم

(نیوتن بر مترمربع)

درصد ازدیاد طول

600

400

14 درصد

جدول 1: مشخصات فیزیکی میلگرد پرشین فولاد

 

وزن میلگرد پرشین فولاد

ازآنجایی‌که قیمت اهن‌ برحسب کیلوگرم اعلام می‌شود؛ اطلاع از وزن مقاطع فولادی هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. در جدول زیر وزن میلگرد پرشین فولاد با مقادیر وزنی جدول اشتال و ذوب‌آهن اصفهان مقایسه شده است:

 

وزن شاخه 12 متری میلگرد برحسب کیلوگرم

وزن

سایز میلگرد

8

10

12

14

16

18

20

22

25

28

32

جدول اشتال

5

7.5

10.7

14.5

18.9

24

29.7

35.6

46.2

58

75

ذوب‌آهن

-

7.5

11

15

20

25

30

37

47

58

75

پرشین فولاد

4.74

7.5

10.6

14.5

19

24

29.6

35.7

46.2

57.9

75.7

جدول 2: مقایسه وزن میلگرد پرشین فولاد با مقادیر جدول اشتال

 

چنانچه از جدول بالا مشخص است، نزدیکی وزن میلگرد پرشین فولاد به مقادیر جدول اشتال نشان می‌دهد این محصول از کیفیت مطلوبی برخوردار است. به عنوان مثال، وزن میلگرد ۲۰ پرشین کاملا با جدول اشتال مطابقت دارد.

 

میلگرد پرشین فولاد آریا

 

 

قیمت میلگرد پرشین فولاد در مقایسه با دیگر برندهای موجود در بازار

در حال حاضر قیمت به روز میلگرد به دلیل نوسانات ارزی به‌صورت روزانه در حال تغییر است بنابراین استعلام قیمت میلگرد پرشین قبل از خرید الزامی است. درمجموع با توجه به وزن میلگرد پرشین فولاد باید گفت قیمت این محصول مقرون‌به‌صرفه است.

 

قیمت روز میلگرد پرشین را ببینید

 

یکی از نکات مهم دیگری که باید در هزینه تمام‌شده میلگرد خود در نظر بگیرید، هزینه حمل‌ونقل بار از کارخانه تا محل پروژه است. ازآنجایی‌که که وزن مقاطع فولادی بالاست، هزینه حمل‌ونقل آن می‌تواند برای شما بسیار بالا باشد؛ بنابراین بهتر است تا جای ممکن میلگرد را از کارخانه‌های نزدیک به پروژه خود انتخاب کنید.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم نام میلگرد پرشین فولاد را برای پروژه‌هایی که نزدیک به استان قزوین قرار دارند به خاطر داشته باشید. اگر هم این محصول را خریداری کردید، در لحظه تحویل به خاطر داشته باشید که علامت اختصاری میلگرد پرشین، یعنی PSG روی این میلگرد حک شده باشد.

 

علامت اختصاری میلگرد پرشین

 

اطلاع از مشخصات میلگرد پرشین فولاد می‌تواند کار خرید این محصول را برای شما ساده‌تر کند. فقط کافیست ارزیابی درستی از قیمت، کیفیت و وزن میلگرد پرشین داشته باشید و بدانید استانداردهای ساخت این محصول کدم‌اند. درنهایت این شمایید که باید ببینید این محصول با این ویژگی‌ها و مشخصات به کار شما می‌آید یا خیر!

اگر به دنبال میلگرد به صرفه در تهران هستید این ویدئو را از دست ندهید!
در این ویدئو کارخانه های آریان فولاد، آریا ذوب، پرشین فولاد و میلگرد ابهر را به شما معرفی کرده و مشخصات محصولاتشان را باهم مقایسه می کنیم.
ندا حیدری
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

کارخانه پرشین فولاد آریا در سال 1365 تاسیس شد که هم اکنون سالیانه حدود 500 هزار تن فولاد تولید می‌کند.

پاسخ :

وزن میلگرد 14 پرشین تا جدول اشتال هیچ فاصله‌ای ندارد و این یکی از دلایلی است که کیفیت میلگرد این سایز از کارخانه پرشین را تضمین می‌کند.

ارسال نظر جدید