وزن میلگرد ظفر بناب در سایز های 8، 10، 12 ، 14 ، 16 ، 18 +جدول وزن میلگرد بناب

قیمت، وزن، برند و استاندارد از نکات مهم خرید میلگرد است
انتشار: 1399/08/11
اخبار بروزرسانی: 1402/07/25
وزن میلگرد ظفر بناب در سایز های 8، 10، 12 ، 14 ، 16 ، 18  +جدول وزن میلگرد  بناب
آشنایی با میلگرد ظفر بناب - 3:48 دقیقه

 

یکی از برترین کارخانه‌های فعال در حوزه تولید میلگرد، کارخانه فولاد ظفر بناب است. بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز، برای خرید میلگرد به سراغ میلگردهای تولیدی این کارخانه آمده و از آن استفاده می‌کنند. به صورت کلی میلگردهای تولیدی توسط این کارخانه کیفیت خیلی خوبی دارد و این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ محصولات این شرکت‌ها بیایند.
میلگردهای تولیدی این کارخانه در بازار با نام میلگرد بناب شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد خصوصیات این میلگرد و نکاتی که قبل از خرید آن باید مدنظر داشته باشید، صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

 

ظرفیت تولید  مجتمع فولاد ظفر بناب چقدر است؟

مجتمع فولاد ظفر بناب از سال 1386 در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع و با ظرفیت اسمی 200 هزار تن در سال شروع به فعالیت نمود. هم‌اکنون این مجتمع صنعتی علاوه بر میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی را نیز در سبد محصولات خود دارد. این مجتمع با بهره‌برداری از دو فاز جدید در سال‌های 1390 و 1396 با ظرفیت اسمی بالغ‌بر 300 هزار تن و 200 هزار تن در سال در حال حاضر سهم قابل‌توجهی از تولیدات فولاد شمال غرب کشور را به خود اختصاص داده است. کارخانه ظفر بناب در حال حاضر محصولات خود را به  ۱۱ کشور آسیایی و اروپائی صادر می‌کند. این کارخانه 4 سال پس از راه‌اندازی موفق به تاسیس فاز دوم در زمینه تولید میلگرد با نام ظفر نوین گستر بناب و در سال 1395 موفق به راه‌اندازی فاز سوم کارخانه خود شد که این فاز سوم در حال حاضر دیگر محصولات فولادی چون انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن را که کمی قبل‌تر هم به آن اشاره شد، تولید می‌کند. لازم به ذکر است این فاز سوم در سال 1396 به بهره‌برداری رسید.

احداث ذوب‌آهن، تولید ورق‌های فولادی و اقدام در جهت احداث شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای محصولات فولادی به صورت ترکیبی، ازجمله برنامه‌های آتی مجتمع فولاد ظفر بناب محسوب می‌شود.

 

 

وزن میلگرد بناب

بررسی وزن میلگرد ظفر بناب 

 وزن میلگردهای تولیدی وابسته به سایز و طول این دسته از محصولات است. در بین برندهای میلگرد در ایران، میلگردهای ظفر بناب به نسبت قیمت، وزن مناسبی دارند. در ادامه به بررسی وزن میلگرد ظفر بناب نگاهی انداخته و در مورد وزن پرفروش‌ترین میلگردهای تولیدی توسط این شرکت صحبت خواهیم کرد:
وزن میلگرد ۸ بناب
یکی از محصولات تولیدی توسط شرکت بناب، میلگرد سایز 8 است. شاخه‌های 12 متری میلگردهای سایز 8 بناب وزن 6.2 کیلوگرمی دارد.
وزن میلگرد 10 بناب
در صورتی که قصد دارید تا میلگردهای سایز 10 شرکت بناب را خریداری کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که وزن میلگرد 10 بناب 6.2 کیلوگرم است.
وزن میلگرد 12 بناب
یکی از محصولات تولیدی توسط شرکت ظفر بناب، میلگرد 12 است. وزن میلگرد 12 بناب 10.2 کیلوگرم است. 
وزن میلگرد 14 بناب
در صورتی که قصد دارید تا از میلگردهای سایز 14 کارخانه بناب استفاده کنید، لازم است بدانید که وزن میلگرد 14 بناب، 13.6 کیلوگرم است.
وزن میلگرد 16 بناب
از دیگر محصولات شرکت بناب که آمار فروش بالایی دارد، می‌توان به میلگرد 16 بناب اشاره کرد. وزن میلگرد 16 بناب، 17.3 کیلوگرم است.
وزن میلگرد 1۸ بناب
در صورتی که قصد دارید تا میلگرد 18 شرکت بناب را خریداری کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که وزن میلگرد 18 بناب، 22.1 کیلوگرم است.


 جدول وزن میلگرد ظفر بناب

 در این بخش نگاهی به جدول وزن میلگرد ظفر بناب انداخته و شما را به صورت خلاصه با وزن میلگرد ظفر بناب آشنا می‌کنیم.

وزن هر شاخه 12 متری میلگردهای ظفر بناب

سایز

8

10

12

14

16

18

20

22

25

وزن میلگرد ظفر (Kg)

4.2

6.2

10.2

13.6

17.3

22.1

28

35.5

45.9

 

با استفاده از این جدول می‌توانید میلگردهای تولیدی توسط کارخانه ظفر بناب را از نظر وزن با سایر کارخانه‌ها مقایسه کنید و سپس برای خرید میلگرد مناسب تصمیم بگیرید.

 

 

میلگرد بناب با چه استانداردی تولید می‌شود؟

طبق تعریف سازمان ملی استاندارد ایران، کلمه استاندارد به معنی تعیین و تدوین ویژگی‌های لازم در تولید یک فرآورده و انجام یک خدمت است. طبق این تعریف برای تولید یک محصول استاندارد، باید تمام قوانین و چارچوب‌های تعیین‌شده را رعایت کرد. برای تولید میلگرد، استانداردهای مختلفی وجود دارد که رعایت آن‌ها تا حد زیادی کیفیت آن را تضمین خواهد کرد. بنابراین اگر قصد خرید دارید بهتر است بدانید یک میلگرد استاندارد باید ازنظر مشخصات ظاهری، هندسی، شیمیایی و مکانیکی با استانداردها مطابقت داشته باشد.

موارد زیر ازجمله معروف‌ترین استانداردهای میلگرد در ایران است:

1-استاندارد روسی:

این استاندارد برگرفته از استاندارد ملی کشور روسیه (GOST 5781) بوده و طبق این استاندارد میلگردهایی تا سایز 40 تولید می‌شوند.

 

2-استاندارد ملی ایران:

در سال 1369 برای اولین‌بار استاندارد ملی به شماره ISIRI 3132 برای میلگردهای فولادی گرم نوردیده تدوین شد و در تیرماه سال 1392 مورد تجدیدنظر قرار گرفت. استاندارد ملی ایران برگرفته از استانداردهای مرجع اروپا EN، آلمان DIN، ژاپن GIS، آمریکا ASTM و استاندارد جهانی ISO است.

اجرای این استاندارد از سال 1371، برای تمامی تولیدکنندگان میلگرد در ایران اجباری شد. در این استاندارد میلگردها به چهار دسته کلی A1، A2، A3 و A4 طبقه‌بندی می‌شوند.

میلگرد A1 ساده بوده و میلگردهای گرید A2 و A3 را نیز می‌توان از ساختار و شکل آج آن‌ها تشخیص داد. در گرید A3 آج‌ها به‌صورت ضربدری و هفت‌وهشتی بوده و در گرید A2 آج‌ها به شکل منفرد و موازی هستند.

 

 

خطوط تولید ظفر بناب

 

میلگردهای مجتمع ظفر بناب در دو خط تولید ظفر و نوین گستر در سایزهای زیر تولید می‌گردند:

 

1.خط تولید ظفر

  • میلگرد آجدار سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴

2.خط تولید نوین گستر

  • میلگرد آجدار در سایزهای ۸ الی ۳۲

 

طبق استانداردهای میلگرد بناب، این مقاطع در دو گرید A2 و A3 تولید می‌شوند. میلگرد ظفر بناب با گرید A2 در گروه فولادهای نیمه سخت و آج ساده قرار دارد و محصولی با آج‌های مارپیچی با زاویه ۴۵ درجه است.

 

همچنین این میلگرد دارای ۱۹ درصد تغییر شکل نسبی، ۳ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع مقاومت تسلیم و ۵ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع مقاومت کششی است. استانداردهای مورد استفاده در ساخت میلگرد بناب توصیه می‌کند که از این نوع میلگرد در عملیات جوشکاری استفاده نشود. بیشترین کاربرد این مقاطع در ساختمان‌سازی و برای استفاده در بخش‌های طولی مانند خاموت زنی است.

میلگرد بناب با گرید A3  با آنالیز ۴۰۰ تولید شده و در دسته فولادهای سخت قرار می‌گیرد. تنش گسیختگی، تنش جاری و تغییر شکل نسبی این میلگرد به ترتیب ۶ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، ۴ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و ۱۴ درصد بوده است. آج‌های میلگرد A3 به شکل جناقی، ترد و شکننده هستند. این میلگرد برای استحکام بخشیدن به بتن بسیار مناسب بوده و در عملیات صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود؛ اما برای آهنگری و تغییر شکل با زاویه تند مناسب نیست.

 

علایم اختصاری میلگرد بناب

 

علائم و طبقه‌بندی میلگرد بناب را بیشتر بشناسید

با افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد، شناسایی اصالت محصولات تولیدی سخت است. یکی از روش‌هایی که شما به‌عنوان خریدار باید به آن توجه داشته باشید علائمو طبقه‌بندی میلگرد بناب است.

هر شرکت علامت تجاری مخصوص به خود را دارد. آرم حک شده روی میلگرد ظفر بناب علامت ZN.CT بوده که نشانه اصالت محصول است.

 

 برای اطلاع از علامت اختصاری میلگرد همه تولیدکنندگان کلیک کنید

 

روش بسته بندی میلگرد بناب

 

بسته‌بندی میلگرد بناب چگونه‌ انجام می‌شود؟

بسته‌بندی میلگرد بناب نیز مانند دیگر کارخانه‌ها از طریق بندیل‌بندی صورت می‌گیرد. معمولاً وزن هر بندیل میلگرد از ۲ تا ۵٫۵ تن خواهد بود. برای اینکه بدانیم هر بندیل چند شاخه است، وزن هر بندیل بر وزن هر شاخه تقسیم می‌شود. برای بندیل‌بندی و بسته‌بندی میلگرد بناب، دور میلگردها با ورق‌های فلزی و یا پلاستیکی پیچیده می‌شود.

پس از بسته‌بندی، بندیل‌ها وزن شده و در هنگام بارگیری نیز مجدداً هر تریلی بر روی باسکول قرارگرفته و وزن‌کشی انجام می‌شود. این فرایند برای تمامی محصولات مندرج در یک فاکتور انجام می‌گردد. در این مرحله وزنی که از کلیه باسکول‌ها ثبت‌شده با وزن محصولات در فاکتور مقایسه می‌شود.

 

 برای اطلاع از اینکه هر بندیل میلگرد چند شاخه است کلیک کنید

 

میزان صادرات مجتمع ظفر بناب چقدر است؟

در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از محصولات مجتمع ظفر بناب به صادرات فولاد اختصاص دارد. تقریباً 80 درصد از تیرآهن‌های این شرکت به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

قیمت میلگرد بناب

 

قیمت میلگرد بناب در بازار ایران چقدر است؟

به طور کلی قیمت میلگرد در بازار ایران به وزن، نوع گرید و طول آن وابسته است. قیمت میلگرد بناب نیز از این قاعده مستثنا نیست و همانند سایر میلگردها، قیمت آهن نیز روی آن اثر می‌گذارد. البته در کل می‌توان گفت با توجه به کیفیت خوب و استحکام بالا، قیمت میلگرد ظفر بناب مناسب است. علاوه بر این به دلیل دسترسی این کارخانه به شاهراه‌های اصلی کشور، هزینه حمل‌ونقل میلگردهای آن مناسب است.

 

خرید میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی یکی از مراحل مهم ساخت‌وساز به شمار می‌رود. یک خرید مناسب علاوه بر جلوگیری از صرف هزینه اضافه، بر کیفیت پروژه نهایی نیز تأثیر خواهد گذاشت؛ بنابراین لازم است قبل از سفارش و خرید هر یک از مصالح ساختمانی اطلاعات کافی در مورد آن محصول را کسب نمایید. به طور مثال اطلاع از وزن میلگرد 16 بناب برای خرید آن الزامی است.

بهترین روش خرید میلگرد ظفر بناب

در صورتی که قصد دارید تا میلگرد ظفر بناب را خریداری کنید، نیاز است تا از طریق یک فروشگاه معتبر این دسته از محصولات را سفارش دهید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، فروشگاه آهنگر است. آهنگر یکی از برترین مجموعه‌های فعال در حوزه فروش آهن آلاتی چون میلگرد است و در صورتی که قصد دارید تا این دسته از محصولات را از مجموعه‌ی آهنگر خریداری کنید، می‌توانید با شماره 02143000023 تماس بگیرید. 
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما می‌توانید قبل از خرید محصولات، قیمت میلگرد را از طریق وب سایت آهنگر مشاهده کنید. همچنین از طریق کانال تلگرام آهنگر نیز می‌توانید به صورت روزانه قیمت محصولات مختلف این فروشگاه را مشاهده نمایید.


حرف آخر
 در این مطلب از وب سایت آهنگر نگاهی به میلگردهای تولیدی کارخانه ظفر بناب انداخته و شما را با جدول وزن میلگرد ظفر بناب آشنا کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا دید کاملی در مورد وزن میلگردهای تولیدی شرکت ظفر بناب داشته باشید و با دانش کافی این دسته از محصولات را از طریق وب سایت آهنگر خریداری کنید.

 

با کارخانه ظفر بناب آشنا شوید
کارخانه فولاد ظفر بناب از تولیدکنندگان فولاد در نزدیکی شهر بناب است که این شهر را به یکی از قطب‌های تولید میلگرد در کشور تبدیل کرده‌ است. درباره آن بیشتر بدانید...
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

آرم حک شده روی میلگرد ظفر بناب علامت ZN.CT بوده که نشانه اصالت محصول است.

پاسخ :

بله قیمت میلگرد ظفر بناب در ج شده در سایت آسرون از درب کارخانه است.

پاسخ :

میلگردهای مجتمع ظفر بناب در دو خط تولید ظفر و نوین گستر در سایزهای زیر تولید می‌گردند:

 

1.خط تولید ظفر: میلگرد آجدار سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴

2.خط تولید نوین گستر: میلگرد آجدار در سایزهای ۸ الی ۳۲

نظرات
فرشید تقوی
پنجشنبه 29 تیر 1402
با سلام. درخواست خرید خارجی داشتم. چگونه میتوانم به مدیریت محترم فروش ارسال نمایم؟ با تشکر
مدیر سایت
پنجشنبه 29 تیر 1402

سلام و درود

کارشناسان ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت

امیرعلی مهدوی
شنبه 19 فروردین 1402
سلام، آیا وزنی که در جدول وزن میلگرد نوشته درسته؟ مثلاً میلگرد ۱۰ظفر بناب نوشته ۶.۲ کیلوگرم ولی در واقعیت برای من میلگرد خالی کردن وزن شده ۷.۳کیلوگرم. چرا؟
مدیر سایت
شنبه 19 فروردین 1402

سلام و درود
وزن اعلامی کارخانه ها ممکن است تغییر کند و برخی از وبسایت ها این مورد را با تاخیر بروزرسانی میکنند.

مورد دیگری که باید توجه کرد این کارخانه وزن محصولاتش رو به طور دقیق اعلام نمیکند و عمدتا بصورت بازه ای مانند عدد6.2 تا 7.2 اعلام میکند

مقصودی
سه شنبه 8 فروردین 1402
سفارش دارم
مدیر سایت
سه شنبه 8 فروردین 1402
سلام و درود کارشناسان ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
ارسال نظر جدید