معرفی ارزان ترین میلگردها در بازار

همه‌چیز درباره خرید میلگرد ارزان و باکیفیت
انتشار: 1400/02/15
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
معرفی ارزان ترین میلگردها در بازار

 

طی سال 99 باوجود تورم بی‌سابقه، قیمت آهن به‌شدت بالا رفت و در اثر همین گرانی‌ها تقاضا در بازار آهن و فولاد کاهش یافت. به‌طور مثال تنها کسانی اقدام به خرید میلگرد می‌کنند که نیاز قطعی دارند آن‌ها هم به دنبال خرید ارزان ترین میلگرد بازار هستند. اگر شما هم به دنبال خرید میلگرد با کمترین قیمت هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا انواع میلگرد ارزان و با کیفیت موجود در بازار و همچنین ارزانترین قیمت میلگرد را به شما معرفی کنیم.

 

 

قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد 3 عامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد محسوب می‌شوند، اما قیمت برندهای مختلف هم به دلیل استفاده از مواد اولیه و روش‌های تولید متفاوت با یکدیگر یکسان نیستند.

 

قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

برای معرفی میلگرد ارزان باید در گام اول بدانید قیمت این محصول به چه عواملی بستگی دارد:

1. قیمت ارز

2. میزان عرضه و تقاضا

3. قیمت جهانی فولاد

این 3 عامل تعیین‌کننده افزایش قیمت کلی در بازار آهن و فولاد هستند؛ اما علاوه بر موارد بالا قیمت میلگرد برندهای مختلف نیز بسته به برخی فاکتورها متفاوت خواهند بود. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد تا بتوانیم ارزانترین میلگرد بازار را به شما معرفی کنیم.

 

تأثیر مواد اولیه بر قیمت نهایی میلگرد

هر کارخانه مواد اولیه متفاوتی را برای ساخت میلگردهای خود استفاده می‌کند که می‌تواند بر کیفیت و قیمت میلگرد مؤثر باشد.  میلگردهای فولادی ترکیبی از عناصر مختلف شامل آهن، منگنز، کربن، گوگرد و فسفر هستند. کیفیت فولاد به نسبت کربن موجود در آن وابسته است. اغلب برای ساخت میلگرد شمش‌های sp5 به کار می‌رود که سایزبندی‌های متفاوتی دارند. ابعاد شمش‌ها معمولاً 6000*150*150 یا 6000*125*125 و طول آن‌ها 12 متر است. البته ممکن است شمش‌ها طول‌های بالاتری هم داشته باشند که در این صورت باید قبل از استفاده برش داده شوند. گاهی اوقات نیز از ضایعات آهن برای تولید میلگرد استفاده می‌شود.

 

تأثیر روش ساخت بر قیمت نهایی میلگرد

ساخت میلگرد بر اساس روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در استانداردهای مربوطه مجاز شمرده می‌شوند. حتی در تولید بی کیفیت ترین میلگرد هم استانداردهای ساخت میلگرد موثر است.

 

فرایند تولید میلگرد

 

در حال حاضر در ایران 4 روش برای تولید میلگرد وجود دارد:

  •  نورد سرد
  •  نورد گرم
  •  میکرو آلیاژی
  •  ترمکس

دقت داشته باشید که میلگردهای تولید شده به روش‌های مختلف دارای ویژگی‌های متفاوتی خواهند بود.

 

 

تأثیر نوع میلگرد بر قیمت آن

طبق استاندارد ملی شماره 3132، 4 نوع میلگرد A1، A2، A3 و A4 تولید می‌شوند. مشخصات انواع میلگرد بر اساس استاندارد را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات انواع میلگرد

 

اغلب میلگردهای آجدار در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان قیمت میلگرد A4 بالاترین مقدار را دارد اما به دلیل کارایی این محصول می‌توان وزن میلگرد مصرفی را تا 25 درصد کاهش داد.

 

 

وزن میلگرد بر قیمت آن چه تأثیری دارد؟

ازآنجایی‌که قیمت میلگرد بر اساس کیلوگرم اعلام می‌شود وزن هر شاخه میلگرد بر قیمت تمام‌شده آن بسیار اثرگذار خواهد بود. در این میان وزن هر شاخه میلگرد یک سایز مشخص از برندهای مختلف می‌توانند تا 2 کیلوگرم هم متفاوت باشند؛ بنابراین شما می‌توانید برحسب کاربری‌تان و در صورت امکان از میلگردهایی با وزن کمتر استفاده کنید.

 

 

آیا خرید میلگرد ارزان برای شما به‌صرفه است؟

اگر خرید میلگرد ارزان دغدغه شماست بهتر است علاوه بر در نظر داشتن قیمت میلگرد، به هزینه حمل‌ونقل آن نیز توجه کنید. گاهی ممکن است شما ارزان‌ترین میلگرد بازار را هم تهیه کنید ولی با احتساب هزینه حمل‌ونقل آن، درنهایت قیمت بار برای شما چندان هم مقرون‌به‌صرفه تمام نمی‌شود. به همین دلیل همواره برای خرید ارزان‌ترین میلگرد بهتر است کارخانه‌های اطراف محل پروژه را در اولویت خود قرار دهید تا درنهایت کمترین قیمت میلگرد را پرداخت کنید.

 

حمل و نقل میلگرد

 

میلگرد ارزان و باکیفیت بخرید

استفاده از میلگرد در ساختمان سبب استحکام بالاتر بتن در برابر نیروهای کششی و چرخشی شده و از ترک خوردن و شکستن آن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت کیفیت میلگرد تأثیر به سزایی در مقاومت ساختمان دارد. به همین دلیل نمی‌توان کیفیت میلگرد را قربانی قیمت کرد و باید به دنبال خرید میلگرد ارزان و باکیفیت باشید.

 

 

معرفی میلگردهای ارزان موجود در بازار

در باب معرفی میلگردهای ارزان موجود در بازار باید به شما بگوییم میلگرد ابهر، ابرکوه، آریا ذوب، پرشین و فایکو ازجمله ارزان‌ترین میلگردهای بازار هستند. اگر قصد خرید هر یک از این میلگردها را دارید بهتر است قبل از هر کاری راهنمای خرید میلگرد را بخوانید.

 

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد ابهر کلیک کنید

 

در این مقاله برای معرفی میلگرد ارزان عواملی مانند هزینه حمل‌ونقل، وزن، مواد اولیه و روش ساخت میلگرد را در نظر گرفتیم؛ اما بهتر است تنها به قیمت توجه نکنید و به دنبال میلگرد ارزان و باکیفیت باشید. اغلب تولیدکنندگان میلگرد قیمت محصولاتشان را در ساعت‌های نزدیک به ظهر اعلام می‌کنند. اگر قصد خرید ارزان ترین میلگرد بازار را دارید به دلیل وجود نوسانات لحظه‌ای به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید استعلام قیمت را فراموش نکنید.

ندا حیدری
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

در صورتی که محل بارگیری میلگرد تا محل تخلیه بار یا محل پروژه شما فاصله زیادی داشته باشد، مسلما هزینه حمل و نقل بالاتر خواهد رفت. در این شرایط هرچقدر میلگرد ارزانی بخرید، هزینه حمل و نقل آن اگر بالا باشد به صرفه نخواهد بود.

پاسخ :

شما می‌توانید با در نظر داشتن کارخانه تولیدکننده میلگرد و علامت اختصاری حک شده روی آن این اطمینان را حاصل کنید که میلگرد ارزانی که خریداری کرده‌اید، با کیفیت است.

نظرات
حسن عبدالهی
یکشنبه 21 اسفند 1401
سلام خسته نباشی میلگرد با چک یه ماهه هم میدید
مدیر سایت
یکشنبه 21 اسفند 1401

سلام و درود

با کارشناسان فروش تماس بگیرید

02143000023

شعبان ولیزاده
چهارشنبه 17 اسفند 1401
سلام میخواستم بدونم قیمت میلگرد تا عید چه تغییراتی دارد
ارسال نظر جدید