وزن میلگرد راد همدان + مشخصات و هر آنچه از راد همدان باید بدانید

میلگرد همدان، از سبک وزن ترین میلگردهای موجود در بازار
انتشار: 1399/11/26
اخبار بروزرسانی: 1402/08/01
وزن میلگرد راد همدان + مشخصات و هر آنچه از راد همدان باید بدانید
پادکست: معرفی کارخانه راد همدان - 2:11 دقیقه

 

کارخانه راد همدان یک مجتمع فولادی تازه تأسیس است که در حال حاضر تنها میلگرد آجدار تولید می‌کند. میلگردهای آجدار این کارخانه در بازار بیشتر با نام «میلگرد همدان» شناخته می‌شوند. اگر تاکنون میلگرد خریده باشید، احتمالاً می‌دانید که محصولات کارخانه فولاد راد همدان از نظر قیمت در دسته میلگردهای گران‌قیمت قرار می‌گیرند. علت آن هم ادعای این کارخانه در ساخت میلگرد مطابق با استاندارد اروپا است.

 

میلگرد همدان از سبک وزن‌ترین میلگردهای موجود در بازار است. این کارخانه از ماشین‌آلات ساخت آلمان و ایتالیا برای تولید میلگردش استفاده می‌کند.

 

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد میلگرد راد همدان و وزن میلگرد ۱۴ راد همدان به شما می‌دهیم. این اطلاعات در کنار اطلاع از قیمت میلگرد راد همدان، به شما در تصمیم‌گیری برای خرید، کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

مجتمع فولاد راد همدان از چه زمانی آغاز به کار نمود؟

مجتمع فولاد راد همدان در سال 90 تأسیس و در سال 96 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در شهرک صنعتی ویان و در نزدیکی شهر همدان قرار دارد. خطوط تولید میلگرد این مجتمع صنعتی با بهره‌گیری از ماشین‌آلات ساخت کشورهای آلمان و ایتالیا ساخته شده است. فولاد راد همدان از جمله تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که بنا به درخواست مشتری، برگه آنالیز محصول را ارائه می‌کند. کارخانه فولاد راد همدان در حال حاضر با ظرفیت تولید 500 هزارتن میلگرد آجدار در سال، فعالیت می‌کند. در ادامه به شرح وزن میلگرد همدان خواهیم پرداخت.

 

روش تولید میلگرد راد همدان

 

میلگرد راد همدان چقدر وزن دارد؟

با توجه به اینکه، وزن میلگرد از مهم‌ترین عوامل موثر روی قیمت میلگرد است، قبل از خرید باید بدانید که قیمت گذاری میلگرد انتخابی شما چگونه انجام شده است. در جدول زیر وزن میلگرد ۱۶ راد همدان، وزن میلگرد ۱۸ همدان و دیگر سایزهای آن گردآوری شده است.  به منظور محاسبه وزن میلگرد راد همدان، می‌توانید از فرمول   زیر استفاده کنید:

میلگرد وزن=  (شعاع×شعاع ×3.14 ×طول ×7.8)/1000 

در این فرمول نیاز است تا شعاع و طول را برحسب میلی متر اندازه گیری و با قرار دادن آن در این فرمول، اقدام به محاسبه وزن میلگرد راد همدان کنید.

وزن انواع میلگرد راد همدان

شرکت راد همدان میلگردهای خود را در سایزهای مختلفی تولید می‌کند. اگر بخواهیم شما را با وزن رایج‌ترین انواع میلگردهای راد همدان آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن میلگرد ۱۴ راد همدان

یکی از انواع میلگردهای تولیدی توسط شرکت راد همدان، میلگردهای سایز 14 است. این دسته از محصولات در طول 12 متر و با وزن 13.5 کیلوگرم تولید می‌شود.

وزن میلگرد 16 راد همدان

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید میلگرد 16 راد همدان کنید، باید به این نکته توجه کنید که این محصول با وزن 17.5 کیلوگرم تولید شده است.

وزن میلگرد 18 راد همدان

هر شاخه میلگرد سایز ۱۸ که توسط شرکت راد همدان تولید می‌شود، وزنی در حدود ۲۱.5 کیلوگرم دارد.

وزن میلگرد 20 راد همدان

یکی از رایج‌ترین انواع میلگردی که در ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، میلگرد 20 است. میلگردهای 20 تولیدی توسط کارخانه راد همدان 27 کیلوگرم وزن دارد.

 

جدول وزن میلگرد راد همدان

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید میلگرد راد همدان کنید، نیاز است تا دید کاملی در مورد وزن این دسته از محصولات داشته باشید. در جدول زیر شما را با وزن میلگرد راد همدان آشنا کرده و در مورد وزن این دسته از محصولات براساس سایز آن صحبت می‌کنیم:

جدول وزن میلگرد راد همدان

سایز (mm)

گرید

وزن شاخه 12 متری (Kg)

جدول اشتال

8

A2

4.3

5

10

A2

6.2

7.5

12

A3

9.5

10.7

14

13.5

14.6

16

17.5

18.9

18

21.5

24

20

27

29.7

22

31

35.6

25

42

46.2

28

55

58

 

با مراجعه به جدول بالا، مشاهده می‌کنید که وزن میلگرد 8 راد همدان در مقایسه با جدول اشتال بسیار معقول و نزدیک به آن است. میلگرد سایز 12 نیز، امروزه در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس وزن آن بسیار مهم است. وزن میلگرد ۱۲ راد همدان هم در کنار قیمت کاملا اقتصادی، نزدیک به استاندارد جدول اشتال است. میلگردهای سایز 10 این کارخانه، در گرید a2 قرار دارند که با مقایسع وزن میلگرد ۱۰ راد همدان متوجه می‌شوید که نسبت به دیگر کارخانه استانداردتر است.

میلگرد راد همدان چگونه تولید می‌شود؟

کارخانه راد همدان همانند اکثر تولیدکنندگان میلگرد در ایران، محصولات خود را با استفاده از شمش فولادی به عنوان ماده اولیه و به روش نورد گرم، تولید می‌کند. بنا بر ادعای این کارخانه، کیفیت میلگردهای تولیدی آن مورد تائید تمامی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی کشور بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. همچنین با وجود دارا بودن حداقل وزن استاندارد، در مقایسه با سایر میلگردهای آجدار تولید داخل، دارای 25 درصد آج بیشتر هستند.

 

میلگرد راد همدان

 

کارخانه راد همدان کدام استانداردها را به کار می‌برد؟

کارخانه فولاد راد همدان میلگردهای خود را بر اساس استانداردهای زیر تولید می‌کند.

  • استاندارد ملی ISIRI 3132 با عنوان میلگردهای فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون
  • استاندارد آلمانی DIN 488 مربوط به فولاد به کار رفته در بتن مسلح
  • استاندارد اروپایی BS EN 4449 با عنوان کاربرد فولاد در تسلیح بتن

استاندارد اروپایی BS EN 4449 یکی از کامل‌ترین استانداردها در زمینه تولید میلگرد آجدار است. کارخانه راد همدان در صورت نیاز گواهینامه مربوط به اثبات منطبق بودن میلگردهای آجدار خود با این استاندارد را ارائه می‌دهد. استاندارد ملی ISIRI 3132 بر اساس معتبرترین استانداردهای بین‌المللی نوشته شده و به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته است. بر اساس این استاندارد، دسته‌بندی میلگردهای ساده و آجدار به شکل زیر است:

 

دسته‌بندی

علامت مشخصه

میلگرد ساده

س 240

میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی)

آج 340

آج 350

میلگرد آج‌دار جناغی (یکنواخت یا دوکی)

آج 400

آج 420

میلگرد آج‌دار مرکب

آج 500

آج 520

 

 

فولاد راد همدان هر دو دسته میلگردهای آجدار مارپیچ و جناغی را تولید می‌کند که مقاومت کششی و تسلیم آن‌ها مطابق با جدول زیر است:

 

نوع

علامت مشخصه

استحکام تسلیم بالایی (N/mm2)

استحکام کششی (N/mm2)

حداقل

حداکثر

آجدار مارپیچ

آج 340

340

-

500

آج 350

350

455

آجدار جناغی

آج 400

400

-

600

آج 420

420

545

 

 

میلگرد آجدار کارخانه راد همدان چند نوع است؟

قدیمی‌ترین استاندارد میلگرد آجدار که در ایران مورد استفاده قرار گرفته، استاندارد روسی GOST 5781 است. دسته‌بندی میلگردها در بازار آهن‌آلات بر اساس این استاندارد انجام می‌شود؛ که در آن میلگردها دارای انواع زیر هستند:

  1. میلگرد ساده با گرید A1
  2. میلگرد آجدار در گریدهای A2، A3 و A4

 

نوع آج در گریدهای A2، A3 و A4 متغیر بوده و میزان کربن در آن‌ها به ترتیب افزایش می‌یابد. میلگرد همدان در حال حاضر تنها در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای 12 تا 28 تولید می‌شود.

 

علامت اختصاری میلگرد راد همدان

 

چطور تشخیص دهید میلگرد راد همدان اصل خریده‌اید؟

هر بندیل میلگرد همدان بین 2 تا 2.2 تن وزن دارد. با توجه به سبک بودن وزن میلگرد همدان، تعداد آن‌ها در یک بندیل در مقایسه با میلگرد آجدار سایر کارخانه‌ها بیشتر است. برای محاسبه تعداد میلگرد موجود در یک بندیل، باید با استفاده از جدول وزنی یا فرمول‌های مختلف، وزن یک شاخه میلگرد با سایز موردنظر را محاسبه کنید و سپس با تقسیم وزن کل بندیل بر وزن یک شاخه، تعداد میلگردهای موجود در بندیل به دست می‌آید.

هر کارخانه یک علامت برای میلگردهای خودش در نظر گرفته است که روی هر شاخه میلگرد حک می‌کند؛ پس بهترین روش برای تشخیص میلگرد راد همدان، توجه به علامت اختصاری میلگرد  راد همدان است. فولاد راد همدان کلمه RAD را روی بدنه میلگردهای تولیدی خود به منظور تشخیص اصالت آن‌ها درج می‌کند. در کنار این کلمه، سایز میلگرد و روش تولید آن نیز درج می‌شود.

بهترین روش خرید میلگرد راد همدان

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید میلگرد راد همدان کنید، نیاز است تا از طریق یک مجموعه معتبر این دسته از محصولات را تهیه کنید. شما می‌توانید از طریق وب سایت آهنگر، آخرین قیمت میلگرد راد همدان در سایزهای مختلف را مشاهده کرده و برای خرید این دسته از محصولات اقدام کنید.

وب سایت آهنگر یکی معتبرترین مجموعه‌های فعال در داخل کشور در حوزه فروش آهن آلاتی مثل میلگرد، آهن، پروفیل و... است و در صورتی که نیاز به خرید این دسته از محصولات دارید، می‌توانید با شماره 02143000023 تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

چگونه قیمت میلگرد همدان را چک کنید؟

برای اطلاع از قیمت امروز میلگرد و سایر عوامل تأثیرگذار همچون قیمت آهن بر آن، یک جستجوی ساده اینترنتی کافی است. همان‌طور که گفتیم، قیمت میلگرد همدان با توجه به وزن سبک و کیفیت آن منطقی بوده و خرید این میلگرد با در نظر گرفتن تعداد بیشتر آن در یک بندیل، مقرون به صرفه است. کسب اطلاعات لازم در مورد وزن میلگرد راد همدان، با توجه به نقش حیاتی آن در استحکام سازه، ضروری است. همانند قیمت، جستجوی اینترنتی می‌تواند شما را به جواب سؤالاتتان در این زمینه برساند.

 

در مطلب امروز سعی کردیم تا شما را با تمامی پارامترهای مربوط به میلگرد همدان چون وزن، علامت اختصاری، علامت مشخصه، نوع آج، انواع سایز و گرید و همچنین تاریخچه برند و محل احداق آن صحبت کنیم؛ توجه داشته باشید که چنانچه پروژه شما در نزدیکی شهر همدان قرار داشته باشد، خرید از کارخانه همدان می‌تواند برایتان در هزینه حمل به صرفه باشد.  همچنین شما می‌توانید از طریق وب سایت آهنگر، به صورت آنلاین و اینترنتی برای خرید میلگرد راد همدان اقدام کنید.

معرفی کارخانه راد همدان، مزایا و معایب میلگردهای راد
کارخانه راد همدان یکی از تولیدکنندگان تخصصی میلگرد در ایران است که در نزدیکی شهر همدان قرار دارد. در این ویدیو قرار است به بیان مزایا و معایب محصولاتش بپردازیم. اگر میخواهید مشخصات میلگرد راد از جمله وزن و قیمت آن را بدانید این ویدیو را از دست ندهید.
مسعود تاجیک
- نویسنده
سوالات متداول
سوالات متداول
پاسخ :

فولاد همدان برای تولید میلگردهای خود از استانداردهای ISIRI 3132، DIN 488 و BS EN 4449 استفاده می‌کند. 

پاسخ :

کارخانه فولاد سازی راد همدان امروزه مشغول تولید میلگرد آجدار در سایزهای 8 الی 32 است.

نظرات
محمد عیدزاده
شنبه 25 تیر 1401
وزن میلگر ۱۰ ۱۲ ۱۶ ۱۴
مدیر سایت
شنبه 25 تیر 1401

سلام درود

وزن تمام میلگرد های کارخانه راد همدان در جدول وسط مقاله ذکر شده است

مهرداد ملک مطیعی
سه شنبه 15 تیر 1400
میلگرد کدوم کارخونه به صرفه تره؟ راد یا صبا فولاد؟
مدیر سایت
سه شنبه 15 تیر 1400
میلگرد زاگرس وزن بیشتری داره، اما میلگرد همدان قیمت مناسبت تری داره. 
مهرزاد نیمایی
پنجشنبه 20 خرداد 1400
وزن میلگرد همدان شبیه به کدام کارخانه ست؟
مدیر سایت
پنجشنبه 20 خرداد 1400
میلگرد همدان وزنی شبیه به میلگرد بناب دارد.
ارسال نظر جدید