معرفی کارخانه های تولید لوله فولادی (سیاه) - آهنگر

بهترین برندهای ساخت لوله فولادی در ایران کدامند؟
انتشار: 1400/05/31
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
معرفی کارخانه های تولید لوله فولادی (سیاه) - آهنگر

 

اگر قصد خرید لوله فولادی دارید، مهم است که با بهترین کارخانه‌های تولید کننده لوله فولادی در کشور آشنا شوید. برای خرید محصولی خوب با خیالی آسوده، بهتر است بدانید که بهترین کارخانه‌ لوله در ایران کدام است و چگونه می‌شود از آنها خرید کرد. در ابتدا توضیح مختصری در مورد اینکه لوله فولادی چیست و چه کاربردهایی دارد، به شما می‌دهیم. شمار کارخانه‌هایی که در ایران به تولید و فروش لوله فولادی می‌پردازند، زیادند. برای خرید لوله فولادی بهتر است مهم‌ترین تولیدکنندگان لوله فولادی را بشناسیم تا در انتخاب میان ده‌ها کارخانه تولید لوله سیاه سردرگم نشویم. 

 

 

لوله فولادی چیست؟

 

لوله داربست


لوله استوانه‌ای بلند و توخالی ست که برای جابجایی و انتقال سیالات، مایعات و گازها بکار می‌رود. لوله‌ها با جنس چدنی، پلاستیکی و فولادی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها کاربرد خود را دارند. همانطور که از نام آن پیداست، لوله فولادی از آلیاژ آهن و کربن ساخته شده است. در صنعت ساخت و ساز به لوله فولادی درزدار، لوله داربستی هم می گویند. این نوع لوله از سال 1800 وارد صنعت شد و به علت استحکام زیاد در برابر گرما، حرارت و فشار، محبوبیت زیادی پیدا کرد. 

لوله‌های فولادی به دو شکل ساخته می شوند: درزدار یا داربستی و بدون درز
لوله‌های داربستی: برای تولید لوله‌های داربستی، ورق‌های فولادی را خم می‌کنند و محل اتصال ورق را جوشکاری می‌کنند. قیمت لوله درزدار به نسبت لوله‌های بدون درز ارزان‌تر است و ازآنجایی‌که دارای درز جوش هستند، کاربردهای آن در صنایع بی‌خطر مانند سیستم آب‌رسانی و فاضلاب رایج است.
لوله‌های فولادی درزدار را لوله مانیسمان می‌گویند؛ که در صنایع پرخطرتر مانند خطوط انتقال گاز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما در این مقاله تمرکز ما بر معرفی چند کارخانه‌ تولید لوله سیاه درزدار یا داربستی است. 
 

همانطور که بارها شنیده و مطالعه کردید قیمت آهن‌آلات بسته به نوسانات ارز، میزان عرضه و تقاضا و دیگر عوامل موجود در بازار همواره در تغییر است. در سالهای اخیر نوسانات زیادی را در قیمت آهن آلات شاهد بودیم که لوله‌های فولادی نیز در این میان استثناء نیستند. 

 

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوله‌های فولادی چیست؟


قیمت لوله فولادی بر اساس سایز، ضخامت، وزن و جنس آن تغییر می‌کند. از دیگر نکات مهمی که در خرید لوله فولادی باید به آن توجه کنیم کارخانه کارخانه لوله سازی و استانداردهای ملی و بین‌المللی است که لوله فولادی براساس آن‌ها ساخته و به بازار عرضه می‌شود. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم مطلب راهنمای خرید لوله فولادی را مطالعه کنید. 


معرفی 10 کارخانه‌ لوله فولادی برتر در ایران


1. شرکت لوله و پروفیل سپنتا

 

شرکت لوله و پروفیل سپنتا


شرکت لوله و پروفیل سپنتا اولین شرکت از مجموعه تولیدکنندگان لوله فولادی در ایران است که در سال 1340 به بهره برداری رسید. تولیدات عمده‌ی لوله و پروفیل سپنتا عبارتند از: 
•    لوله‌های فولادی
•    لوله‌های سیاه
•    لوله‌های شوفاژی
ظرفیت تولید این کارخانه تولید لوله سیاه بالغ بر 1400 تن در سال است. این کارخانه لوله‌های فولادی را با استاندارد ملی ISIRI 3765 تولید و به بازار عرضه می‌کند. کارخانه لوله و پروفیل سپنتا با بیش از نیم قرن تجربه و با عنوان اولین شرکت تولید لوله فولادی ایران گزینه مناسبی برای خرید لوله فولادی است. 


 
2. گروه صنعتی سپاهان

 

گروه صنعتی سپاهان


گروه صنعتی سپاهان با نیم قرن تجربه در صنعت تولید مقاطع فولادی یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین شرکت‌های تولیدکننده انواع لوله‌های فولادی به‌شمار می‌رود. این شرکت با بهره‌گیری از صنعتگران ماهر، کادر حرفه‌ای و تجهیزات مدرن، در صنعت تولید و فروش لوله فولادی، با ظرفیت تولید 420000 تن در بین دیگر کارخانه‌های تولیدی لوله فولادی پیشرو بوده است. محصولات این شرکت لوله مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی ساخته می‌شوند، بنابراین قیمت لوله فولادی سپاهان با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن مناسب است. با خرید لوله فولادی سپاهان می‌توانید از کیفیت، دوام و استحکام محصول خود مطمئن باشید. 
قیمت لوله داربستی سپاهان اصفهان که در اندازه‌های 2، 2.5 و 3 در بازار موجود است، نسبت به اسفند سال 1399 کمی افزایش داشته و حدود در محدوده 22000 تومان تا 23700 تومان بفروش می‌رسد. 

 

قیمت لوله داربستی

3. کارخانه کچو    

 

لوله فولادی کچو


کارخانه لوله سازی کچو با ظرفیت تولید 100 هزار تن انواع لوله و پروفیل، در سال 1372 در اصفهان تأسیس شد. این گروه صنعتی هم‌اکنون ساخت و عرضه انواع لوله¬های گاز، لوله‌های گاز API، لوله‌های داربستی و لوله‌های صنعتی و غیره را بر عهده دارد. پس از آغاز به کار و بهره‌برداری از خط تولید، این شرکت لوله با مدیریت و برنامه‌ریزی حساب‌شده و کادر مجرب به ارتقای خط تولید محصولات خودپرداخت. با پیشرفت در زمینه تجهیزات و افزایش کارخانه‌های زیرمجموعه، راندمان این شرکت همواره رو به افزایش بوده است و هم‌اکنون به ظرفیت تولید 500 هزار تن در سال رسیده است. این کارخانه تولید لوله سیاه گواهینامه‌های استاندارد ملی و گواهینامه ایزو در سالهای مختلف کسب کرده است. 
کارخانه لوله کچو، لوله‌های داربستی خود را با نام فولاد گستر حداد به بازار عرضه می کند. قیمت لوله فولادی گستر حداد بسته به ضخامت آن، در زمان نگارش مقاله در محدوده 219800 تومان تا 22980 تومان قرار دارد. 

 

4. گروه لوله سازی تهران شرق

 

لوله سازی شرق تهران


شرکت لوله و پروفیل تهران شرق باهدف تولید انواع  لوله‌های ساختمانی و صنعتی در سال 1380 به ثبت رسید. این شرکت لوله 6 سال بعد در زمینی به مساحت 16500 مترمربع در پاکدشت تأسیس شد. پس از یک دهه فعالیت موفق در تولید لوله و استقبال مشتریان، پروژه تکمیل و توسعه خطوط تولید این کارخانه لوله آغاز شد. این شرکت هم‌اکنون لوله‌های صنعتی و ساختمانی را با قطرهای متنوع از 0.5 تا 5 اینچ تولید و عرضه می‌کند. در مرداد سال 1400 قیمت لوله فولادی تهران شرق با ضخامت 2 میل حدودا 22.935 تومان معامله می‌شود.
 

5. کارخانه فولاد هیربد زرندیه

 

تولیدکنندگان لوله فولادی


اگر اهل صنعت و ساختمان‌سازی هستید، حتماً نام کارخانه لوله هیربد به گوشتان خورده است. این کارخانه لوله سازی یکی از مطرح‌ترین کارخانه‌های تولید انواع مقاطع فولادی در کشور است که در تولید میلگرد، لوله، شمش و پروفیل‌های صنعتی بسیار پرآوازه است.صنایع فولاد هیربد زرندیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال 1391 در استان مرکزی، شهرک صنعتی زرندیه به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید کلی این کارخانه تولید لوله سیاه رقم چشمگیر 2.5 میلیون تن در سال است. این شرکت به خاطر خط تولید پیشرفته و مدرن و استفاده از فنّاوری‌های روز یکی از برترین برندهای خاورمیانه است که افتخارات و گواهینامه‌های زیادی کسب کرده است، صادرات به کشورهای مختلف تنها یکی از این افتخارات است. 
لوله‌های داربستی هیربد زرندیه ابعاد گوناگونی دارند، ضخامت دیواره آن ها از 2 تا 2.5 و طول آن‌ها تا 6 متر است. 

  
6. شرکت تعاونی فولاد علویجه

 

شرکت تعاوتی فولاد علیویجه


شرکت تعاونی فولاد علویجه سال 1374 باهدف تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی در سه فاز به ثبت رسید. این شرکت لوله در شهرک صنعتی علویجه در زمینی به مساحت 340.000 مترمربع تأسیس شد. باهدف افزایش تولید و پاسخ به نیاز بازار و افزایش اشتغال‌زایی، فازهای اول و دوم این کارخانه تولید لوله سیاه در سال‌های 1377 و 1385 کلید خورد. این شرکت با ظرفیت تولید 200 هزار تن در سال یکی از کارخانه‌های مهم تولید لوله و پروفیل در ایران محسوب می‌شود. تکنولوژی‌های به‌روز، خط تولید مدرن، کنترل کیفی و کیفیت خوب باعث شده تا لوله فولادی علویجه با قیمت تقریبا گران در بازار بفروش برسد. 
تابستان سال 1400 قیمت لوله فولادی یا لوله داربستی فولاد علویجه با توجه به ضخامت آن از 25.900 تا 26.900 متغیر است.

 

7. شرکت کیان پرشیا 

 

کیان پرشیا


شرکت کیان پرشیا با هدف تولید انواع لوله‌های صنعتی و ساختمانی در سال 1380 در شهرک صنعتی شمس آباد تأسیس شد. ظرفیت تولید سالیانه این شرکت لوله بالغ ‌بر 120 هزار تن لوله و پروفیل است. این کارخانه لوله سازی موفق به کسب استاندارد AWWA C200 آمریکا و گواهینامه‌های ISO 9001:2008 در خط تولید لوله‌های خود شده است. به دلیل مرغوب بودن محصولات تولیدی کیان پرشیا، این کارخانه لوله توانسته در بازارهای جهانی هم فعالیت کند و محصولات خود را به کشورهایی ازجمله تاجیکستان، عراق، ترکمنستان و دیگر کشورها صادر کند. خرید لوله داربستی کیان پرشیا مشتری را از داشتن تجربه خریدی لذت‌بخش و مطمئن آسوده می‌کند. قیمت لوله داربستی کیان پرشیا باضخامت 2 میل حدود 26.500 معامله می‌شود. 

 

8. کارخانه لوله و پروفیل کیهان

کارخانه لوله و پروفیل کیهان در سال 1370 در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. ظرفیت کارخانه لوله و پروفیل کیهان 350.000 تن در سال است که شامل انواع لوله‌های فولادی، لوله‌های سیاه، لوله‌های می شود.
این شرکت لوله برای تولید محصولات خود از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و ماشین آلات بهره می‌برد، تولیدات این کارخانه تولید لوله سیاه پس از بررسی کیفی و اطمینان از صحت و سلامت محصول، وارد بازار می‌شوند. اگر قصد خرید لوله فولادی از  مجموعه کیهان را دارید، لوله‌های فولادی کیهان از ضخامت 1.2 تا ضخامت‌های بیشتر به بازار عرضه می‌شوند.


9. شرکت کارخانجات نورد لوله یاران

شرکت کارخانجات نورد لوله یاران در سال 1377 به ثبت رسید و در سال 1382 فعالیت خود را در زمینی به مساحت 60000 مترمربع با ظرفیت بیش از صد هزار تن در سال آغاز کرد. موفقیت این شرکت لوله در زمینه کسب رضایت مشتریان، به‌کارگیری نیروهای مجرب باعث شده تا طرح توسعه کارخانه در دستور کار این مجموعه قرار بگیرد. با افزایش کمی و کیفی محصولات و تنوع تولیدات به‌منظور پاسخ به نیاز مشتریان، ظرفیت این کارخانه لوله تنها پس از یک سال سه برابر شد و به عدد 300 هزار تن در سال افزایش یافت. تولیدات این کارخانه لوله سازی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی به بازار عرضه می‌شوند و در بخش لوله‌های فولادی شامل لوله‌های گاز خانگی و شهری، لوله‌های آب و شوفاژ و  لوله‌های ساختمانی و صنعتی هستند.
همانند دیگر مقاطع فولادی، قیمت لوله داربستی یاران باضخامت 2 در ماه‌های قبل از تابستان 1400 افزایش‌یافته و حدود 26.000 تومان بفروش می‌رسد.

 

10. شرکت لوله‌سازی سدید

 

کارخانه های لوله فولادی ایران


شرکت لوله‌سازی سدید فعالیت خود را در سال 1342 بانام اولیه ماشین سازی فتحی و پسران آغاز کرد. این شرکت لوله در سال 67 پس از ساخت و نوآوری در خط تولید لوله‌سازی به روش ERW، عنوان برترین شرکت تولید انواع لوله‌های فولادی تا سایز 14 را به خود اختصاص داد. لوله‌سازی سدید در سال 1378 گواهینامه ISO 9001 را دریافت کرد و سپس در سال‌های بعد وارد بورس اوراق بهادار تهران شد. خط تولید کارخانه لوله سدید با ظرفیت سالانه 250 هزار تن، یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله فولادی در ایران است.
 

 

در این مقاله انواع کارخانه لوله سازی را به شما معرفی کردیم. برای خرید آهن آلات با قیمت و کیفیت خوب، بهتر است بدانید بهترین کارخانه لوله کدام است؟ کیفیت محصولات آن‌ چگونه است؟ این مقاله به شما کمک می‌کند برای خرید لوله فولادی اطلاعات بیشتری را دریافت کنید. همیشه داشتن اطلاعات بیشتر منجر به تصمیم گیری بهتر می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، کارخانه‌های تولید کننده لوله فولادی در ایران زیادند. مهم است چه کارخانه‌ای را برای خرید انتخاب کنید. خدمات و قیمت و کیفیت محصولات هر کارخانه متفاوت است. کارشناسان آهنگر در خدمت شما هستند تا در صورت داشتن سوالات بیشتر در خصوص خرید لوله فولادی به شما مشورت بدهند. 

برای خرید «لوله فولادی صنعتی» این نکات را فراموش نکنید!
این ویدیو راهنمای خرید لوله فولادی برای شماست. اینکه این لوله چه کاربردهایی دارد، در چه سایزهایی موجود است و کدام کارخانه‌ها لوله فولادی تولید می‌کنند را در ویدیو ببینید.
نظرات
محمد جواد
شنبه 19 فروردین 1402
سلام درود مراحل خرید به چهصورت
مدیر سایت
شنبه 19 فروردین 1402
سلام و درود
کارشناسان ما بزودی با شما تماس خواهند گرفت
ارسال نظر جدید