پیش‌بینی کاهش تولید فولاد خام ژاپن
پیش‌بینی کاهش تولید فولاد خام ژاپن

 

کاهش تولید فولاد خام ژاپن

 

ویروس کرونا سبب کاهش تولید فولاد خام در ژاپن خواهد شد

 

در حال حاضر همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده تا بیشتر کشورها در زمینه‌های اقتصادی به مشکل بربخورند. ژاپن یکی از کشورهایی است که پیش‌بینی می‌شود این ویروس بر صنعت این کشور تأثیرگذار باشد. صنعت فولاد یکی از صنایع مهم این کشور است و ژاپن جزو 10 تولیدکننده برتر فولاد جهان است. انتظار می‌رود تولید فولاد خام ژاپن در سه‌ماهه سوم سال به پایین‌ترین سطح۱۱سال اخیر برسد. این در حالی است که ژاپن در سال 2019 نیز رشد منفی را در تولید فولاد تجربه کرده و پس از سال‌ها از رتبه دوم تولید فولاد به رتبه سوم سقوط نموده است.

به گزارش معدن نیوز، اخیراً وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گزارشی را منتشر کرده که بر طبق آن به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا تقاضا از سمت مصرف‌کننده کاهش یافته است. به همین دلیل انتظار می‌رود که تولید فولاد خام ژاپن در سه‌ماهه سوم سال ۲۷.۹ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد و به مقداری کمتر از 80 میلیون تن در سال برسد. لازم به ذکر است که تولید فولاد خام کشور ژاپن در سال 2019، بالاتر از نودوهشت میلیون تن بوده است.

این پیش‌بینی کاهش تولید فولاد خام به دلیل بررسی میزان تقاضا از طرف بازارهای هدف است که در حال حاضر با کاهش تقاضا مواجه هستند. انتظار می‌رود صادرات محصولات نهایی فولاد در سه‌ماهه سوم سال 2020 به مقدار ۲۸.۶درصد کاهش داشته باشد و تقاضای داخلی برای محصولات نهایی فولاد نیز در همین مدت با کاهش۲۲.۱درصدی روبرو خواهد شد.

این ارقام رکود قابل‌توجهی را در صنعت فولاد ژاپن رقم خواهد زد که در یازده سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای مقاطع فولادی ساختمانی ازجمله تیرآهن ، میلگرد، لوله فولادی، نبشی و ... نیز در این مدت۱۳.۵درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل خواهد بود. ژاپن در ماه آوریل سال 2020 تنها 6.61 میلیون تن فولاد تولید کرده است که از این مقدار تنها 2.63 میلیون تن به فروش رفته است که 27.8 درصد کمتر از آوریل سال قبل بوده و این رقم کمترین میزان در 51 سال اخیر است.

مدیرعامل نیپون استیل یکی از شرکت‌های بزرگ تولید فولاد ژاپن در ماه می این موضوع را پیش‌بینی کرده بود؛ اما در حال حاضر رئیس جدید فدراسیون آهن و فولاد ژاپن نیز اعلام کرده که تولید فولاد در سال 2020 به زیر 80 میلیون تن خواهد رسید. این در حالی است که در سوی دیگر برتری نسبی کارخانه‌های فولادی چین پس از همه‌گیری افزایش‌یافته و این کشور در حال بهبود تولید و فناوری هستند. چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده مقاطع فولادی جهان است که همواره فاصله چشمگیری در تولید فولاد با دیگر رقبای خود داشته است و در حال حاضر با توجه به موقعیت ویژه جهان در حال بیشتر کردن این فاصله است.

 

برای دریافت لیست قیمت مقاطع فولادی می‌توانید به منوی سایت آهنگر مراجعه نمایید.