کارخانه فولاد مبارکه؛ گرداننده چرخ اقتصاد کشور

نشست هم‌اندیشی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان برگزار شد.
انتشار: 1400/10/20
اخبار بروزرسانی: 1402/06/26
کارخانه فولاد مبارکه؛ گرداننده چرخ اقتصاد کشور

 

در نشست هم‌اندیشی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: «در راستای تداوم سلسله‌جلسات منظم روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اصحاب محترم رسانه، فرصت دیگری فراهم شد تا با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه دیداری صورت گیرد. از رسانه‌ها انتظار داریم با روایت توانمندی‌ها و دستاوردهای فولاد مبارکه به عنوان صنعت استراتژیک کشور، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند. حجم گسترده‌ای از ارتباطات رسانه‌ای میان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌های کشور شکل گرفته است. سعی ما همواره در راستای برقراری ارتباط مؤثر و دائمی با رسانه‌ها بوده است، اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های دوران شیوع ویروس کرونا، دیدارهای حضوری با رسانه‌ها کاهش پیدا کرد، حمایت رسانه‌ها از فولاد مبارکه به‌عنوان یک صنعت ملی، امری بسیار ضروری و مهم است؛ چراکه این صنعت در همه عرصه‌ها خوش درخشیده و به‌نوعی گرداننده چرخ اقتصادی کشور است. حمایت از مجموعه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغاتی در دستور کار روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که با رشد فزاینده رسانه‌ها در کشور، برقراری ارتباط مستمر و مداوم با همه رسانه‌ها در یک بازه زمانی محدود امکان‌پذیر نیست.»

 

باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت

هادی نباتی‌نژاد با بیان اینکه باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت، بیان کرد: «اطلاع‌رسانی درخصوص مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه این شرکت حمایت‌های خود را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی از شهرستان مبارکه دریغ نکرده و انتظار ما از رسانه‌های این شهرستان بازتاب و انعکاس این فعالیت‌هاست. اطلاع‌رسانی صحیحی از میزان مصرف آب فولاد مبارکه صورت نگرفته که انتظار می‌رود رسانه‌ها در انعکاس اقدامات مؤثر این شرکت در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام بیشتری داشته باشند.»

بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های شهرستان لنجان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانه‌ها در روایت توانمندی‌ها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: «فولاد مبارکه به‌عنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانه‌ها خواسته و می‌خواهد که با روایت توانمندی‌ها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.»

 

تعامل با رسانه‌ها براساس شیوه‌نامه ارزیابی رسانه‌ها

وی با بیان اینکه انتظارات رسانه‌ها از شرکت فولاد مبارکه باید منطقی باشد، افزود: «افزایش و گسترش رسانه‌ها در کشور باعث شده که فولاد مبارکه برای تعامل با آنها براساس معیارهای ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند. در همین راستا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از مردادماه ۱۴۰۰ شیوه‌نامه‌ای برای ارزیابی رسانه‌ها و تعامل با آنها تدوین کرد تا از هرگونه رفتار سلیقه‌ای در برابر رسانه‌ها اجتناب شود و اگر در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، رسانه‌ها هستند که باید درصدد ارتقای امتیاز کیفی خود باشند.»

 

سهم بسزای صنایع در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور

نباتی با اشاره به بازدید اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در راستای آشنایی با سازگاری این صنعت با محیط‌زیست گفت: «رویکردهای فولاد مبارکه در تأمین آب و تصفیه پساب در خاورمیانه و جهان کم‌نظیر است؛ بهینه‌سازی مصرف آب در فرآیندهای تولید، جمع‌آوری و انتقال پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت علاوه بر کاهش وابستگی فولاد مبارکه به آب خام، به ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط‌زیست منطقه منجر شده و رسانه‌ها می‌توانند پس از بازدیدی که داشته‌اند، اقدامات مهم زیست‌محیطی فولاد مبارکه را انعکاس دهند. طی ماه‌های اخیر هجمه‌هایی بر صنایع کشور وارد شده و این در حالی است که صنایع با وجود نیاز به انرژی و مصرف آن، سهم بسزایی در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور دارند.»

 

فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه انرژی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی اذعان داشت: «ترویج این فرهنگ یکی از رسالت‌های خطیر رسانه‌هاست؛ چراکه مصرف بیش‌ازاندازه انرژی در بخش خانگی موجب اتلاف منابع کشور خواهد شد، اما در بخش صنعت، موجب اعتلای اقتصاد کشور می‌شود. احداث تصفیه‌خانه صنعتی، ارتقای تصفیه‌خانه استحصال پساب شهرهای اطراف ازجمله اقدامات زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک است، اقداماتی که میان فولادسازان جهان سرآمد بوده و رسانه‌ها باید در انعکاس آن یاری رسانند.»

علی‌محمد حبیب‌اللهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از روابط عمومی فولاد مبارکه برای فراهم کردن فرصت بازدید رسانه‌ها از خطوط تولید این شرکت اظهار کرد: «وظیفه خود می‌دانیم که از صنعت کشورمان حمایت کنیم و در خصوص فعالیت‌های صنایع روشنگری کنیم.»

اسماعیل احمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه نیز ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای تقویت تعاملات با رسانه‌ها، از فراهم کردن زمینه بازدید اصحاب رسانه شهرستان مبارکه از خطوط تولید فولاد مبارکه قدردانی کرد.

سید رسول موسوی، معاون فرهنگی شهرداری مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه رسانه، آمادگی شهرداری مبارکه برای تعامل سازنده و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک با فولاد مبارکه را اعلام کرد.

 

مهسا زرینی
- نویسنده
من مهسا هستم، محتوا نویس شرکت آهنگر. از دوران مدرسه علاقه زیادی به داستان‌ داشتم؛ تا اینکه تصمیم گرفتم شغلم به نویسندگی مرتبط باشه. اگر دوست دارید راجب من بیشتر بدونید، صفحه لینکدین من رو دنبال کنید.
ارسال نظر جدید